Nyhedsarkiv

Klima, miljø og energi

FDB Møbler klar med første Svane-mærkede møbel

Målet er at være Danmarks mest ansvarlige møbelvirksomhed. Som den første har den ikoniske stol, J46 i EG, fået det fælles nordiske miljømærke Svanen. Næste skridt bliver en hel serie fra Børge Mogensen.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

COOP SKÆRPER KRAV TIL LEGETØJ

Coop strammer krav til sine danske legetøjsleverandører. Det betyder blandt andet varedeklaration på legetøj med kemisk indhold, samt øget kontrol og krav til dokumentation.

Indhold fra partner

Kommunikation

NY GRØN IRMA ER ET HIT BLANDT DE UNGE

På Østerbrogade 110 åbnede Irma i januar en meget anderledes butik. Den kendte blå Irma-farve er skiftet ud med grøn. Det er sket for at tydeliggøre, at butikken satser ekstremt på økologiske, miljøcertificerede og ”fri-for” varer (gluten, laktose, tilsætningsstoffer).

Indhold fra partner

Samfund

Coop vil have Folketinget med i kampen mod farlig kemi

Coop går nu i offensiven mod hormonforstyrrende stoffer i materialer, der kommer i kontakt med fødevarer og andre forbrugerprodukter. Med sin hidtil største kemikalie-kampagne; Nykemilov.nu, der starter i dag, vil Coop opfordre Folketinget til at vedtage et dansk forbud mod skadelige bisphenoler og fluorerede stoffer, der bl.a. kædes sammen med øget kræftrisiko og hormonforstyrelser. ”Lige nu er vi alle sammen faktisk en del af verdens største menneskeforsøg,” siger Coops kvalitetschef, Malene Blume. ”Det skal vi have stoppet”.

Indhold fra partner

Kommunikation

CSR-rapport: Coop Ansvarlighedsrapport 2016

Coops CSR-rapport for 2016 er landet. Læs om Coops nye strategi for ansvarlighed og om, hvordan Coop har præsteret på CSR-området i 2016.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

COOP LANCERER MÆRKE FOR RIGTIGT DYREVELFÆRD

Kunderne i Coop får nu et mærke, der skaber reel bedre dyrevelfærd.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Coop skærper kamp mod problematiske kemikalier

Kendte produkter må rette ind eller ryge ud af butikkerne. Med ny offensiv strategi går Coop nu til kamp mod 12 grupper af kemikalier, der er mistænkt for at være sundheds- eller miljøskadelige.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Vi kan proppe os med Ø-mærket frugt og grønt – lige lidt hjælper det

Det er næsten umuligt at få danskerne til at købe dobbelt så meget økologi. Det er derimod eksporten, vi skal satse på, hvis regeringens mål om en fordobling af økologi inden 2030 skal nås, skriver Thomas Roland, CSR-chef i Coop.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Invitation til regeringen fra Coop

Lad os gøre fremtiden mere grøn

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Irma certificeret i god energi

Irma har netop modtaget en ISO-certificering for sin målrettede og dedikerede indsats for at drive dagligvarehandel med fokus på bæredygtighed og mindre brug af energi. Dermed er Irma den første dagligvarekæde i Danmark, der har fået en ISO 50001-energicertificering.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Coops foreløbige erfaringer med crowdfunding

Første runde af Coop Crowdfunding resulterede i, at 10 millioner ud af ca. 11 millioner kr. blev rejst via 1.900 bidragsydere. Alle låneprojekterne blev fuldtegnet før tid, mens 6 ud af 12 belønningsprojekter blev fuldtegnet.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Coop går i samarbejde med Too Good To Go

I kampen for at reducere madspild indleder Coop og online platformen Too Good To Go nu et samarbejde.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Selv sækken betyder noget

For allerførste gang laver Coop en kampagnevare, hvor en del af overskuddet går til Røde Kors. Der er tale om en særlig Smid Tøjet-kampagnesæk, som viser, hvor stor en forskel en given tøjdonation gør.

Indhold fra partner

Samfund

Coop indfører stop for fluorerede stoffer i al kosmetik

Som den første detailkoncern i verden har Coop Danmark besluttet at stoppe al indkøb af kosmetik og personlige plejeprodukter, som indeholder de skadelige fluorerede stoffer (PFAS).

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Coop vil gøre sin emballage til den mest bæredygtige i verden

Danskerne vil få deres dagligvarer i ny, mindre miljøbelastende indpakning de kommende år. Plastik, metal og glas vil blive erstattet af pap, papir og bioplast. Plastik-forbruget skal reduceres med 25 procent.

Indhold fra partner

Kommunikation

SLUT MED BURÆG I COOP

To år tidligere end oprindeligt planlagt er det nu slut med buræg i alle Coops knap 1200 butikker.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Coop Crowdfunding har rejst 10 mio. kr.

Første runde af Coop Crowdfunding er blevet en succes.10 millioner ud af ca. 11 millioner kr., som blev udbudt, er kommet ind via ca. 1.900 bidragsydere. Alle låneprojekterne blev fuldtegnet før tid, mens 6 ud af 12 belønningsprojekter er fuldtegnet.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Coop går sammen europæiske giganter for at få forbudt farlige stoffer

PRESSEMEDDELELSECoop Danmark har sammen med Ikea, H&M, Skanska, Sveriges Byggindustrier og britiske Kingfisher nu skrevet direkte til EU Kommissionens for at få sat stopper for brug af hormonsforstyrrende stoffer i dagligvarer

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Smid tøjet Danmark: Brugt tøj er penge værd

Sidste år slog danskerne alle rekorder i indsamling af genbrugstøj. Nu gentager Røde Kors, Coop og TV 2 Smid Tøjet Danmark-kampagnen og opfordrer alle danskere til at smide tonsvis af tøj i uge 15 og 16.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere