Nyhedsarkiv

Samfund

Hjernesagen og Lidl fortsætter samarbejdet

Hjernesagen og dagligvarekæden Lidl har forlænget deres samarbejde med yderligere to år. Lidl vil dermed være Hjernesagens hovedsponsor frem til 2024.

Indhold fra partner

Samfund

Lidl-kunder donerer over 860.000 kr. flaskepant til Danske Hospitalsklovne: En af dem er 11-årige Cecilia, der kender hospitalsklovnene fra sin lange indlæggelse

Kunderne i Lidl har i 2021 doneret over 860.000 kr. i pant, som ubeskåret går til Danske Hospitalsklovne, der arbejder for at styrke indlagte børns livsglæde og livsmod, så de bedre kan stå sygdomsforløb igennem.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl først med SRP-verificerede ris til danskerne

Dagligvarekæden Lidl har længe fokuseret på at tilbyde flere verificerede og bæredygtige produkter til danskerne, der nu får mulighed for at vælge mere bæredygtige ris, når indkøbsturen går til Lidl. Risene er verificeret med Sustainable Rice Platform (SRP) med hjælp fra den danske NGO Preferred by Nature.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

10.000 nye træer på vej til den danske natur

Organisationen Plant et Træ og dagligvarekæden Lidl udvider og forlænger nu deres samarbejde. Det betyder, at der fremadrettet bliver plantet 1.000 nye træer, hver gang Lidl åbner en ny butik i Danmark. ”Et vigtigt skridt for mere biodiversitet og læring om natur for børn i hele landet,” lyder det fra Plant et Træ.

Indhold fra partner

Første danske dagligvarekæde satser på hurtigladere til elbiler: Transportministeren sætter strøm til national udrulning af ladestandere ved alle Lidl-butikker

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

LIDL SÆTTER SKUB I LANDSDÆKKENDE SKRALDEINDSAMLING

Lørdag d. 19. september løber World Cleanup Day atter af stablen, hvor frivillige samles over hele Danmark for at indsamle skrald i naturen. Indsamlingerne er for andet år i træk organiseret af ungdomsnetværket JCI med Lidl som hovedsponsor.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl Hillerød er blandt de tre bedste mejeriafdelinger i Danmark

Lidl-butikken på Centervænget i Hillerød er blandt de tre finalister i kampen om at vinde Landbrug & Fødevarers årlige mejeripris i discount-kategorien. Det er ifølge souschef, Mette Vestergaard, hele teamets fortjeneste, og hun glæder sig over den fornemme nominering.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl planter 2.000 træer i samarbejde med Plant et Træ og Aarhus Kommune

Organisationen Plant et Træ og Lidl planter 2.000 træer i Aarhus Kommune. Træerne skal blandt andet være med til at forbedre biodiversiteten i området, og så er de et træk i Lidls fokus på at være tilstede og støtte op om gode tiltag i Aarhus Kommune, hvor kæden flytter sit hovedkontor til.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl klar med madkundskab på Facebook og Instagram

Skolekøkkenerne er lukkede, og det gør madkundskabsundervisningen i denne tid sværere. Lidl har allieret sig med videoudstyr og det danske kokkelandsholds kaptajn og er fra i morgen klar til at sende gratis hjemmeundervisning i madkundskab på Facebook og Instagram.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl skærer ned på plastik og sparer op mod 76 % på emballagen til egen skylle- og opvaskemiddel

Som en del af Lidls REset Plastik-strategi har dagligvarekæden optimeret emballagen på deres egen opvaske- og skyllemiddel for blandt andet at spare på mængden af plastik. Nature Packs er navnet på den nye emballage og består af op til 76 % mindre plastik i forhold til tilsvarende produkter i Lidls sortiment.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl udgiver ny bæredygtighedsrapport

Mindre madspild, ambitiøs plastikstrategi og et øget fokus på dyrevelfærd. De seneste to år har budt på mange højdepunkter for Lidl, som netop har udgivet dagligvarekædens bæredygtighedsrapport for regnskabsårene 2019 og 2020.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik

Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle danskere mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl opnår international grøn certificering i 119 danske butikker: flest af alle i Danmark

Lidl Danmark tænker miljømæssig ansvarlighed og bæredygtighed ind i alle byggerier, og Lidls butikker i Danmark har netop opnået endnu en grøn certificering, en såkaldt EDGE-certificering fra verdensbanken ICF, der certificerer bygninger i hele verden ud fra de tre overordnede parametre; energi, vand og materialer. Dermed er Lidl den virksomhed i Danmark med flest EDGE-certificerede bygninger.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl udskifter al primær emballage til kød og fjerkræ med genbrugsplast

Al kød og fjerkræ fra dagligvarekæden Lidls eget danske mærke Vilstrupgård er nu pakket i genanvendte plastikbakker. Med omstillingen reducerer Lidl sit forbrug af såkaldt virgin-plastik på ca. 7,6 millioner bakker årligt.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Mere end 1.5 mio pant-fri dåser det seneste år: Lidl Danmark ønsker politisk løsning på pantfri emballage

Står det til dagligvarekæden Lidl Danmark skal der pant på den pantfri emballage som sælges i Tyskland. Det seneste år var mere end 1.5 millioner af de indleverede dåser hos kæden uden pant.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl åbner sjette butik i Odense: Flytter ind i det nye Munkebjerg Park

Torsdag d. 18. juni slår Lidl dørene op til deres sjette butik i Odense. Butikken vil kunne ses fra Munkebjergvej og falder flot ind i det grønne boligområde i Munkebjerg Park med sit grønne tag og facade. Butikschef er Mette Rodam Andersen, som kommer med flere års butikserfaring og stort lokalt kendskab.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Supermarkedkæden Lidl hjælper Blå Kors med sikker genåbning af genbrugsbutikker

Når Blå Kors begynder at genåbne nogle af sine genbrugsbutikker sker det blandt andet med hjælp fra supermarkedkæden Lidl.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Kun dyrevelfærdsmærkede kyllinger i Lidl

Som den første dagligvarekæde i Danmark stopper Lidl nu salget af konventionelle, ferske kyllinger. Fremover vil det udelukkende være kyllinger med det statslige dyrevelfærdsmærke, Lidl-kunderne kan erhverve sig i kædens kølediske. Initiativet kommer til at berøre mere end 3,5 millioner kyllinger om året.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Nu skal folkeskoleelever blive klogere på biers betydning

Nyt undervisningsmateriale fra Danmarks Biavlerforening og Lidl skal gøre landets folkeskoleelever klogere på biers livsbetingelser og deres store betydning for bestøvning af afgrøder. Undervisningsmaterialet, som både indeholder læringsmateriale og poser med frø til udsåning, er målrettet 2.-4. klassetrin og kan bestilles gratis af skoler.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

1.-klasseelever plantede træer: Lidl rejser ny bi-skov ved Skælskør

En helt ny skov, som tilgodeser bier, insekter og biodiversitet, vil i de kommende år rejse sig ved Ladebovej/Parkvej i Skælskør. Onsdag d. 8. december plantede 1.-klasseelever træer i den fem hektar store, nye skov.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl kalder til kamp for bierne

I samarbejde med Danmarks Biavlerforening skyder Lidl nu gang i et nyt, spændende projekt, der skal sikre bedre forhold for bestøvende insekter i Danmark. Lidl opfordrer danskerne til at blive mere bi-venlige sammen med Lidl gennem en række forskellige initiativer og aktiviteter, som skal styrke den biologiske mangfoldighed.

Indhold fra partner

Samfund

Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.

Indhold fra partner

Samfund

Hjernen på det rette sted: Lidl støtter op om World Stroke Day

Hver dag rammes 33 danskere af et ’stroke’, som er en blodprop eller blødning i hjernen. Det er mere end 12.000 om året, og med 3.300 årlige dødsfald er stroke den fjerdehyppigste dødsårsag i Danmark. Den 29. oktober er World Stroke Day, hvor Hjernesagen lancerer StrokeLinjen, som er en direkte telefon, man kan ringe til ved spørgsmål om stroke. Lidl har siden 2019 støttet Hjernesagens arbejde, og har i den forbindelse hjulpet med kampagnevideo og håndsprit til Hjernesagens lokalafdelinger rundt i landet.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Danskerne køber markant mere vegetarisk og vegansk i Lidl

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl på Frederiksberg er nomineret til Frugt- og grøntprisen 2020

Lidl er nu nomineret til to prestigefyldte Fødevarepriser indenfor discount-kategorien: Lidl Hillerød blev nomineret til Mejeriprisen i slutningen af maj og nu er Lidl Frederiksberg på Dirch Passers Allé nomineret til Frugt- og grøntprisen. To gange tidligere har kæden vundet den prestigefyldte Frugt- og grøntpris.

Indhold fra partner

Samfund

Lidl tager alternative midler i brug for at hjælpe socialt udsatte i en corona-ramt påske

Normalt betyder påskehelligdagene, at nødhjælpsorganisationen Blå Kors kan hente overskudsmad fra Lidl til deres brugere. Men de ekstraordinære åbningsdage grundet corona denne påske betyder langt mindre overskudsmad. Derfor har Lidl i år besluttet at donere gavekort for 50.000 kr. til Blå Kors, så trængte familier alligevel kan få en pose madvarer til påskedagene.

Indhold fra partner

Kommunikation

Lidl-tiltag baner vejen for politisk diskussion af salg af energidrikke til børn

Fødevareminister Mogens Jensen lagde i dag vejen forbi Lidl på Dirch Passers Allé 1 på Frederiksberg i København for at indhente erfaringer og inspiration til politiske drøftelser af salget af energidrikke til børn og unge i Danmark.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere