Q8 i samarbejde med Dansk Røde Kors
Q8 og Dansk Røde Kors vil forhindre hjertestop i forbindelse med energiudfoldelser og tildeler derfor sponsorater til fodboldklubber.
Olieselskabet Q8 går nu sammen med Dansk Røde Kors ind i kampen om at forhindre hjertestop i forbindelse med større energiudfoldelser som f.eks. fodbold og anden sport. Helt konkret får 10 fodboldklubber hjælp fra Q8, der er gået ind i et sponsorat af Dansk Røde Kors Red Flere Liv-kampagne.
Som led i sponsoratet får fodboldklubberne stillet en PowerHeart AED-hjertestarter 10 tilhørende førstehjælpskurser fra Dansk Røde kors gratis til rådighed.
Blandt vores knap 3.000 medarbejdere landet over er rigtig mange unge mennesker, der har deres daglige gang i fodboldklubberne. Også mange af vores lidt ældre medarbejdere gør meget ud af sport og spiller f.eks. oldboys-fodbold. Desuden er mange medarbejdere forældre til børn i klubberne. Derfor har det været oplagt for os at gå i samarbejde med Dansk Røde Kors og uddele 10 hjertestartere, siger HR-chef Berit Jebjerg fra Q8.
For Q8 er sponsoratet af Dansk Røde Kors kampagne en naturlig del af virksomhedens Mission Omtanke-strategi, der går igen i Q8s aktiviteter over for kunder, medarbejdere, klima, miljø og samfundet.
-MS