Rekorddonation til Danske Hospitalsklovne fra Lidl og kunder

564.203 DKK. Det er det rekordstore beløb, som Lidl sammen med kunderne har samlet ind til Danske Hospitalsklovne op til jul. For Danske Hospitalsklovne betyder donationen, at klovnene kan nå ud til endnu flere børn på landets børneafdelinger.

564.203 DKK. Det er det rekordstore beløb, som Lidl sammen med kunderne har samlet ind til Danske Hospitalsklovne op til jul. .

December måned hos dagligvarekæden Lidl stod i Danske Hospitalsklovnes tegn. For hvert produkt kunderne købte af Lidls eget mærke Favorina, har Lidl nemlig doneret 50 øre til Danske Hospitalsklovne. Kampagnen startede den 6. november og løb frem til og med d. 23. december. Favorina er Lidls egen serie af søde julesager, hvor der findes over halvtreds forskellige produkter fra chokolade over kager til andre typer knas.

For hvert produkt, der er blevet købt, har Lidl doneret 50 øre til Danske Hospitalsklovne. Og rigtig mange af Lidls kunder valgte at lægge Favorina-produkter i indkøbsvognene op til jul - næsten 730.000 stk. blev det til, hvilket resulterer i ikke mindre end lige knap 365.000 kr. i donation til Danske Hospitalsklovne fra Lidl.

Kunderne har også doneret direkte

Ud over, at Lidl har doneret 50 øre pr. solgt Favorina-produkt, har kunderne også haft mulighed for at donere 25 kr. direkte til hospitalsklovnene. Ved kasserne i Lidl-butikkerne kunne kunderne nemlig købe julekuponer til en værdi à 25 kr., som også støtter Danske Hospitalsklovnes arbejde. Det er der overvældende mange Lidl-kunder, der valgte at gøre, og salget af kuponer har alene indsamlet knap 200.000 kr.

”Vi har stor respekt for det vigtige arbejde, som Danske Hospitalsklovne udfører, og det ønsker vi i Lidl at støtte op om, og så vi er simpelthen så glade for at se, at vores kunder også bakker op omkring den gode sag. For bare et par måneder siden overleverede vi mere end en million kroner, som vores kunder havde samlet ind via pantdonationsknappen på vores flaskeautomater, og nu kan vi altså aflevere over en halv mio. kr. Det er bare så godt gået af vores kunder, og det bekræfter os endnu engang i, at Lidl har Danmarks bedste kunder”, siger Rikke Brandes, der er kommunikationschef hos Lidl.

Hospitalsklovnene er glade

Lidl har en fast partnerskabsaftale med Danske Hospitalsklovne, og i julemåneden har kunderne løbende kunnet følge donationsbeløbet på Lidls hjemmeside. Hos Danske Hospitalsklovne er de også meget glade og overraskede over det rekordhøje beløb:

”Det er gået over al forventning. Vi er overvældede over den store donation, der kommer ud af Lidls Favorina-kampagne. Og så er det dejligt at se, hvor mange Lidl-kunder, der har valgt at donere 25 kr. via donationsblokke i butikkerne op til jul. De i alt 564.203 kr. er med til at give os et god start på 2017 og sikre, at vi i det nye år kan besøge endnu flere indlagt børn på landets børneafdelinger. Uden donationer og støtte kunne vi ikke være til stede hos de børn, der har allermest brug for det”, siger Kenneth Øhrberg, der er direktør i Danske Hospitalsklovne.

01.12.2023Lidl Danmark

Sponseret

Lidl vinder med strategi for plantebaseret kost

30.10.2023Lidl Danmark

Sponseret

Nyt undervisningsforløb skal inspirere folkeskoleelever til at lave mad med madspildsvarer

25.09.2023Lidl Danmark

Sponseret

Medarbejdere og kunder bakker op om udfasning af tobak i Lidl

06.12.2022Lidl Danmark

Sponseret

Lidl og Hjernesagen: sammen om både hverdag og fest

31.10.2022Lidl Danmark

Sponseret

Lidl certificerer varer til glæde for kunder og bønder

12.09.2022Lidl Danmark

Sponseret

Lidl sørger for forplejning, når de sammen med Plastic Change samler affald i naturen på World Cleanup Day