Event

Sådan får du medierne til at tage din historie

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

www.dmjx.dk

  • +45 89 440 440
  • Emdrupvej 72 2400 Kbh. NV
Se profil  
Type: Kursus
Start dato: 30.11.2022
Start tidspunkt: 10.00
Sted: Emdrupvej 72, 2400 København, Danmark
Tilmeld  

Kom ind under huden på mediernes nyhedskriterier og døgnrytme og få viden om og inspiration til, hvordan du bedre kan komme igennem med dine budskaber.

Derfor skal du tage kurset
Når du skal ud med dit budskab er det vigtigt at vide, hvordan du bedst sælger din historie ind til medierne. Hvad er den rette vinkling, hvilke medier skal du vælge og ikke mindst hvilke kilder skal stilles til rådighed?

På dette kursus får du en indflyvning i, hvordan medierne fungerer og hvilke historier, der vælges til og fra.

PR-arbejde minder på mange måder om salg. Hvis du rammer ind i kundens behov, er salget betydeligt lettere. Hvis du pitcher en reel journalistisk historie til den rigtige journalist på et relevant medie på det rigtige tidspunkt, er der langt større chance for, at du får succes.

På tværs af private virksomheder, myndigheder og interesseorganisationer er presseindsatsen et vigtigt ben i kommunikationen. Medieomtale har høj troværdighed, fordi medierne er uafhængige. Med den rigtige presseomtale kan du løfte din organisations kendskab og omdømme – eller du kan bruge medieomtale strategisk til at sætte en agenda.

Nogle dagsordener er aktuelle over en længere periode, andre opstår pludseligt – og så må du springe på.

På kurset møder du cases fra den virkelige verden, som har arbejdet med PR i forhold til specifikke agendaer som for eksempel bæredygtighed.

På kurset lærer du at

  • forstå hvad der er en god historie i mediernes øjne
  • lave et godt pitch til journalister
  • begå dig i de journalistiske genrer
  • håndplukke og forberede dine kilder
  • forstå medielandskabet med lokale, regionale og landsdækkende nyhedsmedier, fagpressen og digitale nichemedier
  • få dit pressearbejdet til at spille sammen med SoMe, nyhedsbreve og resten af din kommunikationsindsats.

Kurset er for dig
Du er kommunikationsmedarbejder eller -chef. Du er (endnu) ikke specialist i pressearbejde, men vil gerne blive det.

Måske er du selvstændig med egen virksomhed eller arbejder i en mindre organisation, hvor du skal have mange forskellige kommunikationsfagligheder.

Sådan foregår undervisningen
Kurset er en blanding af oplæg, cases og diskussion.

Prisen inkluderer
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere