SAS

Klima, miljø og energi

Fremtidens brændstoffer skal være grønne – men hvordan?

El, biogas, brint, electrofuels, brændselsceller og batterier. Transportsektoren er ved at omstille sig til en grønnere fremtid, men hvad der egentlig skal drive de forskellige fartøjer på sigt, bliver heftigt debatteret. Økonomien er – selvfølgelig – afgørende, lød det på DI-konference om emnet.

Klima, miljø og energi

Regeringen: Partnerskaber skal sætte gang i CO2-reduktioner

Gennem 13 klimapartnerskaber med erhvervslivet vil Regeringen have de danske virksomheder i gang med at bidrage til at sænke landets drivhusgasudslip. På transporten gælder det bl.a. luftfarten og vejgodset. DSV’s topchef Jens Bjørn Andersen bliver tovholder på sidstnævnte, hvilket DTL - Danske Vognmænd imidlertid kalder betænkeligt.

Klima, miljø og energi

SAS’ CO2-kompensation af ungdomsbilletter koster millioner, men giver gevinst

Flyselskabet SAS har gennem det seneste år CO2-kompenseret samtlige 1,5 millioner ungdomsbilletter, hvilket svarer til en investering på omkring 14 millioner danske kroner. Til gengæld er billetsalget steget og der er belønning fra Sustainable Brand Index.

Klima, miljø og energi

Forskningsprojekt skal lave madaffald om til flybrændstof

Nature Energy, DTU og SDU starter d. 1. marts et forskningsprojekt, der med støtte fra SAS, Maersk og Lego skal undersøge biogas som et grønt alternativ til flytrafikken. Efterspørgslen er stor og håbet er resultater inden for et par år.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere