Seminar for samfundsansvarlige SMVer
Antallet af små og mellemstore virksomheder, der vil vise samfundsansvar, stiger støt. Og nu kan SMVerne også lære, hvordan de kan kommunikere deres samfundsansvar. Det sker på et seminar den 1. juni.
Det er langtfra alle små og mellemstore virksomheder (SMV), der har professionelle kommunikationsafdelinger til rådighed. Men derfor kan de godt kommunikere deres samfundsansvar til omverdenen alligevel. Hvordan de skal gøre det vil blive belyst på et seminar tirsdag 1. juni i Nyborg, hvor blandt andre tidligere Novo-topchef Mads Øvlisen vil holde tale og overrække diplomer til danske virksomheder, der har tilsluttet sig Global Compact.
Interessen for at blive samfundsansvarlig stiger støt. De seneste to år har 65 små og mellemstore virksomheder i Danmark tilsluttet sig Global Compact – FNs netværk for samfundsansvarlige virksomheder. Og alene i de første fem måneder af 2010 er yderligere 20 virksomheder kommet til. 99 procent af dansk erhvervsliv har under 250 ansatte og er dermed at regne for små eller mellemstore virksomheder. Flere og flere af dem har fået øjnene op for, at samfundsansvar rummer store muligheder; blandt andet muligheden for at tiltrække og fastholde gode medarbejdere, imødekomme krav fra kunder og investorer samt forbedre virksomhedens konkurrenceevne og overskud. Mødet tirsdag 1. juni afholdes fra 09.30-15.00 på Hotel Hesselet, som i øvrigt benytter anledningen til selv at tilslutte sig verdens største initiativ for samfundsansvarlige virksomheder, FNs Global Compact.
-JR