29.08.2022  |  Kommunikation

Styrk dit brand med bæredygtighedskommunikation

Indhold fra partner Hvad er dette?

Du får kommunikationsværktøjer til at styrke din organisations bæredygtige profil, der sikrer loyale følgere, øget brandværdi og større markedsandele.

Bæredygtighed bør have en central plads i alle virksomheders forretnings- og kommunikationsstrategi.

Hvorfor?

Fordi bæredygtighed og samfundsansvarlighed fylder mere og mere i både virksomheder og kunders bevidsthed. Og virksomhedens bæredygtige adfærd bliver mere og mere udslagsgivende for kundernes valg.

Bæredygtighed burde være det nemmeste at kommunikere og markedsføre. Men det er et område fyldt med minefelter og selv garvede kommunikatører og marketingfolk kan komme til kort.

Fluffy termer og halvhjertet handling giver hurtigt bagslag. Det har flere virksomheder allerede mærket. For hos både kunder og Ombudsmanden er der øget fokus på den grønne markedsføring og ikke mindst greenwashing.

Men får du styr på din bæredygtighedskommunikation er der store gevinster at hente.

Det lærer du på kurset
På dette kursus får du redskaberne til at skabe en troværdig og konsistent bæredygtighedskommunikation, som styrker dit brand og hjælper til at øge loyaliteten fra kunder og samarbejdspartnere.

Forbrugerne ønsker i stigende grad at handle mere bæredygtigt. Og stadig flere virksomheder arbejder målrettet på at bidrage til en bedre verden gennem bæredygtige produkter og services. Alligevel får de fleste virksomheder ikke udnyttet det fulde potentiale i det momentum, når de kommunikerer om bæredygtighed.

En central del af løsningen er at blive endnu dygtigere til at forankre bæredygtighedsindsatsen i kerneforretningen, mobilisere medarbejderne i arbejdet og fokusere på en autentisk engagerende og troværdig kommunikation, der gør kunderne til heltene, så det bliver meget tydeligere for dem, hvad de får ud af det, og hvad de bidrager med, når de køber ind i virksomhedens bæredygtige værditilbud.

En virksomhed med en klar bæredygtighedsprofil vil også i højere grad tiltrække og fastholde loyale og engagerede medarbejdere.

På kurset får du løsninger på de udfordringer, der er, når vi kommunikerer om bæredygtighed. For langt de fleste er det stadig et nyt felt at navigere i, som kræver nye metoder. Det betyder også, at nogle af de klassiske kommunikations- og brandinggreb må fornyes. Til gengæld giver det helt nye muligheder for at engagere dine modtagere i virksomhedens bæredygtighedsfortælling.

Men hvordan tilrettelægger du bedst din bæredygtighedskommunikation? Og hvordan overbeviser du ledelsen, bestyrelsen og aktionærerne om, at arbejdet med bæredygtighed ikke kun giver en bedre verden, men også sikrer ”grønne” tal på bundlinjen i form af loyale kunder og større markedsandele?

Det får du svar på dette kursus, hvor dine undervisere Mette Gert Boldt og Line Schmeltz gør dig klogere på den grønne kommunikation. Gennem kurset vil du møde en perlerække af gæsteundervisere, der blandt andet har erfaring med forbrugertendenser, pionervirksomheder med praktisk erfaring med at skabe en autentisk og transparent bæredygtighedsfortælling og endelig bæredygtighedspsykologiens svar på, hvad der skal til for at få forbrugerne til at gå fra holdning til handling.

På 4 intense kursusdage arbejder vi praktisk og hands-on med bæredygtigheds-kommunikation, og du får mulighed for at arbejde med det ud fra din egen organisation.

Hvad får du (udbytte)

  • Forbrugertendenser, viden om og indføring i, hvad der ligger i bæredygtighed og ansvarlighed.
  • Bæredygtighedskommunikation – do’s and don’ts – Märks 7 principper for autentisk og stærk bæredygtighedskommunikation, der skaber relevans, engagement og handling omkring bæredygtighedsstrategien.
  • Indblik i hvordan du skaber en samlet fortælling om bæredygtighed, som alle i organisationen forstår og som bidrager til at styrke brandet.
  • Vægtige argumenter til at overbevise både din ledelse og dine kollegaer om vigtigheden af at gøre, hvad man siger – og at sige hvad man gør.   
  • Mulighed for at møde pionerer på området, der deler, hvad det har betydet at have en autentisk bæredygtighedsfortælling og hvordan de bruger den til at engagere kunder, medarbejdere og andre interessenter.

På kurset udvikler du desuden en relevant bæredygtighedsfortælling for din virksomhed. Gennem forløbet arbejder du med konkrete udfordringer og mål for bæredygtighedskommunikationen i din egen organisation.

Kurset er for dig
Du arbejder med CSR, kommunikation, markedsføring, branding eller kundeinvolvering.

Sådan foregår undervisningen
Kurset bliver afviklet i moduler á 2 x 2 dage, hvor hvert modul består af en vidensdag og en praktisk dag.

Kursusforløbet er meget praksisnært og inddrager både problemstillinger fra din egen virkelighed og inspiration fra nationale og internationale virksomheder.

Der bliver løbende trukket gæsteundervisere og virksomhedsledere ind i kursuslokalet, der er pionerer inden for bæredygtighedskommunikation og grøn omstilling.

Tilmeld dig kurset her

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Mere fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

https://www.dmjx.dk

  • +45 89 440 440
  • Emdrupvej 72 2400 Kbh. NV

Vi arbejder for bedre forståelse. Forståelse er grundstenen i ethvert samfund, i mødet mellem mennesker og når beslutninger skal træffes. Derfor er det afgørende, at de budskaber, som vi mennesker møder i vores hverdag, er klare og forståelige. På DMJX uddanner vi formidlere, der kan skabe budskaber i ord, billeder eller animationer, som andre mennesker kan afkode og forstå - og dermed forme verde…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere