27.11.2012

Tema: CSR & omdømme

Vi har fået lov at se med i en række nye undersøgelser, som dykker ned i forholdet mellem CSR og virksomheders omdømme.

Danskerne: Skat og CSR hænger sammen
Over halvdelen af befolkningen finder det uetisk, når virksomheder bruger kræfter på skatteoptimering, viser ny undersøgelse. Derfor er virksomhederne nødt til at forholde sig til skat i CSR-sammenhæng, mener kommunikationsekspert.

Forbrugerne definerer god CSR
Radius kommunikation har undersøgt danskernes holdning til henholdsvis velgørenhed og skat, og undersøgelsen viser, at 64 procent af danskerne finder det vigtigt, at virksomheder viser samfundsansvar.

Kræftens Bekæmpelse giver flest point på image-kontoen
Hvis man som virksomhed søger befolkningens accept gennem et samarbejde med en NGO, skal man vælge Kræftens Bekæmpelse som partner. Det er nemlig den organisation, der giver størst kredit hos danskerne, viser ny undersøgelse.

Mere fra Assistent@horisontgruppen.dk

Assistent@horisontgruppen.dk

  • Horisont Gruppen a/s
Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere