WWF

Klima, miljø og energi

WWF Verdensnaturfonden, IKEA og Haveselskabet indgår samarbejde for øget biodiversitet i Danmark

Vi har i Danmark presset vores vilde natur i bund. Kun 1-2 procent af den danske natur er reel vild natur, og 1.844 danske plante-og dyrearter er lige nu i fare for at uddø. Det forsøger projektet ’Danmarks Vilde Haver’ igen i år at sætte en stopper for. Men det kræver ifølge WWF, IKEA og Haveselskabet en folkebevægelse, hvis det skal lykkes.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Salling Group vil have mere genbrug og mindre plast i emballagen

Genanvendelse og genbrug er nøgleordene i Salling Groups nye emballageprincipper. Målet er at reducere plastikforbruget og dermed også klimaaftrykket. Dagligvarekoncernen vil gå i dialog med leverandørerne, og håber at hele branchen vil bidrage til bedre brug af plastik.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Modegiganter går sammen i FN-klimaaftale

En stribe af verdens største modebrands, bl.a. H&M, Adidas, Puma og Hugo Boss samt aktører som Maersk og WWF har slået sig sammen i en aftale under FN, der stiler efter nuludledning i 2050. Aftalen blev præsenteret på COP24 mandag den 10. december.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Det handler om meget mere end plastikposer

I går lancerede både Lidl og Dansk Supermarked en ny plastikstrategi, med partnerskaber og branchesamarbejder, udfasning af engangsplast, reduktions- og genanvendelsesmål. Alligevel kom det hurtigt til at handle mest om pant på plastikposer.

0 kommentarer

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere