Medlemsprofiler Se alle
Zalando
Kommunikation

Onlinegigant kalder ikke længere produkter bæredygtige
Kommunikationen til forbrugere er fremover støvsuget for anprisninger og vurderinger af effekt i forhold til bæredygtighed. Et naturligt næste skridt i udviklingen, siger Zalando.
Klima, miljø og energi

Zalando investerer i Infinited Fiber Company: Nu skal langt flere tekstiler genanvendes med ny teknologi
Europas førende onlineplatform for mode og livsstil, Zalando, investerer i teknologikoncernen Infinited Fiber Company, som arbejder med genanvendelse af tekstilaffald.
Strategi & ledelse

Zalando vil lukke hullet mellem holdning og handling hos kunderne
En ny rapport om forbrugernes holdninger og handlinger i forhold til bæredygtighed fører til, at flere af Zalandos kunder nu kan shoppe secondhand på platformen og lede efter bæredygtige varer baseret på holdninger.
Klima, miljø og energi

Zalando ser massiv fremgang i mere bæredygtige varer
En anelse uventet var der primært positive nyheder på agendaen, da Zalando d. 8. oktober afholdt et virtuelt pressemøde for at markere årsdagen for bæredygtighedsstrategien do.MORE. Omdrejningspunktet var Covid-19, og hvordan pandemien har påvirket året, der er gået.
Strategi & ledelse

Zalando rykker tættere på en cirkulær forretningsmodel
Nye cirkulære initiativer skal føre Zalando tættere på målet om at forlænge levetiden for mindst 50 millioner modeprodukter inden udgangen af 2023.
Kommunikation

Økologisk bomuld gør ikke en t-shirt bæredygtig
Store netbutikker som Zalando og Boozt anklages nu for ikke at have tilstrækkelig dokumentation for deres såkaldte bæredygtige produkter.
Klima, miljø og energi

Zalando øger gennemsigtigheden yderligere og præsenterer de første bæredygtigheds- vurderinger fra partnerbrands
Sammenlignelige data om bæredygtighed fra over 250 brands er for første gang tilgængelige for Zalando via Higg Brand and Retail-modulet (BRM).
Klima, miljø og energi

Zalando lancerer ny socondhand-kategori
Zalando lancerer secondhand-kategorien ’Pre-owned’, som henvender sig til kunder, der både ønsker at købe og sælge secondhand-varer.