04.01.2017  |  Medarbejder

Arbejdsmiljøregler giver administrative kvaler for små virksomheder

De administrative udfordringer forbundet med arbejdsmiljøregler rammer især virksomheder med under ti ansatte.

Små og mellemstore virksomheder tynges stadig af administrative byrder, skriver mediet idag.dk. Og det bærer arbejdsmiljøreglerne en del af skylden for, viser en undersøgelse foretaget af Dansk Byggeri.

Undersøgelsen blev gennemført i slutningen af december blandt små og mellemstore virksomheder inden for byggeriet. Den viser, at især virksomheder med under ti ansatte føler sig ramt af stigende, administrative byrder.

Læs også: Flere yngre medarbejdere søger hjælp grundet psykisk belastende arbejdsmiljø

Overordnet svarer cirka halvdelen af de små virksomheder, at de administrative byrder er blevet værre inden for de seneste fem år, med arbejdsmiljøreglerne som mest valgte årsag.

Politisk konsulent i Dansk Byggeri, Anne Gram, forklarer tendensen med, at der er kommet nye regler på området – regler som også små virksomheder skal forholde sig til. Et eksempel er, at det nu er muligt for bygherrerne at stille krav til arbejdssikkerhed.

Læs også: Bygherrer må gerne stille krav om kædeansvar til entreprenører 

Læs Dansk Byggeris liste over arbejdsmiljøforhold, virksomheder skal have styr på, her.

-CHM

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere