The Body Shop fejrer B corp-måneden med produktinnovationer inden for refillbar makeup!

Marts måned er B Corp month, måneden hvor de virksomheder der mener det er vigtigere at være bedst FOR verden end I verden, bliver anerkendt. En B Corp-virksomhed opfylder de højeste verificerede standarder for sociale og miljømæssige resultater, gennemsigtighed og juridisk ansvar dokumenteres og gennemgåes hvert tredje år for at bevare certificeringen. I år er det tre år siden The Body Shop blev certificeret og står nu over for sin anden certificeringsproces.

Peptalk Lipstick er et af to nye produkter fra i år, som kan genopfyldes..

Til dags dato findes der over 4.700 B Corp-virksomheder i 155 brancher og 78 lande verden over. The Body Shop er en af verdens største B Corp virksomheder og også som skønhedskoncern, med moderselskabet Natura & søsterselskabet Aesop der også er certificeret. Virksomheder skal minimum have 80 point eller derover for at opnå en certificering og for at bevare certificeringen skal de gennemgå en ny certificeringsproces hvert tredje år, noget som The Body Shop arbejder på nu under 2023 tre år efter det første certifikat.

"Takket være, at vi som B Corps hvert tredje år gennemgår en ny certificeringsproces, sikres det, at vi hele tiden fastholder fokus på at forbedre det sociale og miljømæssige arbejde. Vores verden er i konstant udvikling, og det er vigtigt, at vi kommer videre og finder nye løsninger på de problemer, vi står overfor. Som virksomhed sætter vi nu også nye mål for antallet af point, vi skal opnå i certificeringen for også at udfordre os selv til at stræbe højere og finde nye, bedre måder af at arbejde på." siger Tanja Bruun, Head of Brand & Activism hos The Body Shop Sverige & Danmark.

Et af de igangværende bæredygtighedsinitiativer er forbedring af emballage. Refill-systemet hos The Body Shop har eksisteret siden 2019, hvor det blev relanceret 45 år senere end den tidligere refill-løsning i de første The Body Shop-butikker i England i 70'erne. I refill-stationerne påfylder kunderne indholdet af deres shampoo, balsam, showergel og flydende håndsæbe i en refillflaske, igen og igen. Refillbevægelsen er en femårsplan med det mål, at de fleste butikker globalt skal være udstyret med refillstationer, for at hjælpe forbrugerne med at reducere antallet af emballage og affald i hjemmet.

Hidtil er hundredtusindvis af kunder globalt gået over til refillflasker, hvilket har reduceret over en halv million plastikflasker og forhindret en stor del i at til sidst havne i naturen.

I Danmark rullede den første refill-butik ud i foråret 2020, og som noget nyt i år findes refill nu i makeup kategorien, og first up er en pudder foundation i 40 nuancer samt en vandfast læbestift i 20 nuancer. Når indholdet er brugt op eller du ønsker at skifte farve, køber du en ny pudder og en ny stift til din aluminiumsbeholder, som holder hele livet.

B corp-måneden løber i hele marts for at øge bevidstheden om B corp-bevægelsen og inspirere flere virksomheder til at slutte sig til den globale gruppe af virksomheder, der ønsker at være de bedste FOR verden.

03.01.2024The Body Shop Danmark

Sponseret

The Body Shop bliver det første globale skønhedsmærke med 100% veganske produktformuleringer

28.02.2023The Body Shop Danmark

Sponseret

The Body Shop fejrer B corp-måneden med produktinnovationer inden for refillbar makeup!

24.11.2022The Body Shop Danmark

Sponseret

The Body Shop fortsætter kampen mod mænds vold mod kvinder og dropper Black Friday og rabatter

21.10.2022The Body Shop Danmark

Sponseret

The Body Shop åbner ny workshop butik I København!

16.09.2022The Body Shop Danmark

Sponseret

Over 1,4 millioner EU-borgere kræver cruelty free kosmetik!

08.04.2022The Body Shop Danmark

Sponseret

The Body Shop er endnu engang kåret til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrand!