13.09.2017  |  Klima, miljø og energi

The Body Shop lancerer "World Bio-Bridges Mission til 17 millioner kr.

Indhold fra partner Hvad er dette?

The Body Shop er glade for at kunne fortælle om lanceringen af The World Bio-Bridges Mission (Re-wilding the World), et initiativ, der har til formål at indsamle 17 millioner kr. til at bygge ti nye biobroer i hele verden inden 2020.

World Bio-Bridges Mission
World Bio-Bridges Mission er blevet skabt for at udvide det banebrydende biobroprojekt, som forbinder truede områder med stor biodiversitet og beskytter nogle af verdens mest truede dyr. Det er i tråd med de tidligere biobroprojekter i Vietnam, Malaysia og Indonesien, som har engageret millioner af kunder til at hjælpe truede orangutanger, tigere og aber.

Biobroer beskytter og genskaber grønne korridorer mellem sunde regnskovsområder og derved forbinder isolerede og truede dyr og plantearter, så de igen kan trives og formere sig. Bevarelse af biodiversitet er i dag en af jordens største udfordringer, og isolering af levesteder er en af de største årsager til faldende biodiversitet.

World Bio-Bridges Missions hovedformål er at arbejde med dette problem. En vigtig del af programmet er at inddrage lokalsamfund i den langsigtede beskyttelse af biobroerne ved at give et mere bæredygtig livsgrundlag for de mennesker, der lever i og omkring biobroerne samt at beskytte og berige biodiversiteten gennem bæredygtig handel og balancering af CO2.

World Bio-Bridges Mission vil fokusere på biobroer og vil bygge og beskytte eksisterende korridorer for dyrelivet. Filosofien bag programmet er nøje tilpasset Future Fit Business Benchmark – et værktøj, som hjælper firmaet mod ægte bæredygtighed, og som danner grundlag for måden The Body Shop arbejder med CSR (Corporate Responsibility).

Bæredygtig forsyningskæde
Alle projekter skal engagere lokalsamfundene og har en defineret strategi, som sikrer en langsigtet beskyttelse og videreførelse i lokalsamfundene og lokalmiljøerne. World Bio-Bridges Mission giver også The Body Shop mulighed for at finde nye, naturlige ingredienser i områder med stor biodiversitet, hvilket er med til at skabe en bæredygtig forsyningskæde. Dette giver også lokalsamfundene alternative og bæredygtige indkomstmuligheder frem for fældning og krybskytteri.

Christopher Davis, International Director of Corporate Responsibility and Campaigns, The Body Shop, siger: 

“ Vores nye tilgang til virksomhedsmæssig filantropi går hånd i hånd med vores filosofi om at anvende vores kernekompetencer, viden og erfaring. Ved at beskytte og genskabe land, samarbejde med lokalsamfund og statsorganer over hele verden kan World Bio-Bridges Mission gøre en væsentlig forskel for nogle af jordens mest frugtbare og mangfoldige områder”.

The World Bio-Bridges Mission bliver ledet af The Body Shop International, og der bliver ført tilsyn af the World Bio-Bridges Mission Advisory Team med 13 interne og eksterne repræsentanter, som vil lede fordelingen af midlerne.

Sharon Brooks, Senior Programme Officer hos UN Environment - World Conservation Monitoring Centre (UNEP WCMC) er et eksternt medlem af Advisory Team og tilbyder viden om biodiversitet og økosystemer. The Body Shop indbyder også yderligere interessenter til at udvide projektet og dets gennemslagskraft ved at søge om midler til deres område.

Hver eneste øre går direkte til partnernes skabelse af biobroer
Der er ingen overordnede omkostninger, og hver eneste øre går direkte til partnernes skabelse af biobroer. Ved at knytte virksomhedens filantropi tættere til virksomheden kan The Body Shop bruge firmaets professionelle kompetencer, erfaring og viden til at øge det ambitiøse mål om at indsamle 17 millioner kroner og bygge 10 nye biobroer. De nye biobroer er en tilføjelse til den eksisterende forpligtelse om at beskytte og genskabe 75 millioner kvadratmeter levesteder inden 2020, som er en del af firmaets Enrich Not Exploit™ Commitment.

Bill Oddie OBE, TV-vært og ambassadør hos World Land Trust, partner med The Body Shop i flere af biobroprojekterne, siger: “Biobroer? Er det sådan nogle man bygger over en flod? Nej, de er meget mere gavnlige end det – og lidt vildere. Vilde dyr har brug for at svinge sig og hoppe frit fra træ til træ og ikke blive begrænset til små levesteder, der hele tiden formindskes. Hvad har de så brug for til at komme fra et område til et andet? Biobroer! Og der kan aldrig blive for mange af dem.”

Skabe opmærksomhed gennem salg af Special Edition produkter
The World Bio-Bridges Mission vil vække passionen blandt kunderne hos The Body Shop ved at indsamle penge og skabe opmærksomhed gennem salg af Special Edition produkter og andre specialudviklede The Body Shop produkter til det formål hvert år. Det første bliver Amazonian Saviour™ Multi-Purpose Balm. Advisory Teamet vil også aktivt benytte sig af eksterne grupper eller personer, som ønsker at være med i The Body Shop missionen til beskyttelse og berigelse af biodiversiteten.

For yderligere information kontakt venligst:
Maeve Atkins, The Body Shop International E: maeve.atkins@thebodyshop.com

Lynda Redington, Another Word E: lynda.redington@anotherword.com T: +44 7946 355547

Om The Body Shop
The Body Shop er et globalt skønhedsbrand, som blev grundlagt af Anita Roddick i 1976 i Brighton, England. The Body Shop arbejder på at gøre en positiv forskel i verden ved at lave naturinspireret hudpleje, hårpleje og makeup af høj kvalitet, som er produceret bæredygtigt og etisk forsvarligt. The Body Shop var banebrydende med filosofien, at virksomheder har magt til at gøre godt og det er stadig brandets etiske drivkraft. The Body Shop har 3000 butikker fordelt på 66 lande.

Om Enrich Not Exploit™
The Body Shop Enrich Not Exploit™ Commitment en pionerende ny, global CSR-strategi, som understøtter alle aspekter af firmaets drift og hjælper The Body Shop med at opnå målet om at blive verdens mest etiske og bæredygtige, globale virksomhed.

Det nye Commitment omfavner de etiske principper, som The Body Shop blev bygget på. Det er et omfattende program af global aktivitet og målbare mål, som berører alle områder af virksomheden. Under hver af de tre søjler af Enrich Not Exploit™ Commitment – Berig vores jord, Berig vores mennesker og Berig vores produkter – har The Body Shop sat specifikke og målbare mål inden 2020, som virksomheden har forpligtiget sig til at opfylde. I alt er der 14 mål inden for det nye Commitment.

Om Biobroer
Biobroprogrammet har som formål at beskytte og genskabe grønne korridorer mellem sunde regnskovsområder og forbinde isolerede og truede dyr og plantearter, så de igen kan trives og formere sig. En anden vigtig del af programmet er at engagere lokalsamfundene i den langsigtede beskyttelse af biobro-levestederne, så de kan give et mere bæredygtig livsgrundlag for de mennesker, der lever i og omkring biobroerne. The Body Shop Enrich Not Exploit™ Commitment har et mål om at bygge 75 millioner kvadratmeter biobroer inden 2020. Den nye World Bio-Bridges Mission har et mål om at bygge yderligere 10 biobroer inden 2020 som et supplement til virksomhedens Enrich Not Exploit™ Commitment. 

Vores historie
Vores historie begyndte med Anita Roddicks revolutionerende overbevisning: at firmaer har magt til at gøre godt og i 1976 blev The Body Shop født. Vi er ikke perfekte, men vi har altid gjort tingene lidt anderledes. Vi har været mønsterbrydere, provokerende og modige.

I dag er vores engagement stærkere end nogensinde. Vi fokuserer på at berige uden at udnytte i alt, hvad vi gør.

For os betyder det, at vi ønsker at berige både mennesker og vores jord, dens biodiversitet og dens ressourcer. Vi forpligter os til at betale en fair pris til vores leverandører og sikrer, at de, der dyrker og høster vores naturlige ingredienser, har gode arbejdsvilkår. Vi forpligter os til at hjælpe lokalsamfund til at leve og trives. Vores produkter beriger, lover aldrig mere, end de kan holde, og er aldrig testet på dyr.

Vi er stolte af at være originale, skille os ud og kæmpe for det, der er rigtigt. Sammen bærer vi fremtiden i vores hænder.

Enrich Not Exploit™. It’s in our hands.

Læs mere om vores værdigrundlag

THEBODYSHOP.DK 

Følg os på Facebook

Mere fra The Body Shop Danmark

The Body Shop Danmark

www.thebodyshop.dk

The Body Shop International plc er det originale, naturlige og etiske skønhedsbrand, med over 2.500 butikker i over 60 lande rundt omkring i verden, som sælger mere end 1.200 foreskellige skønhedsprodukter. Virksomheden blev stiftet af Dame Anita Roddick i 1976.  Imod dyreforsøgVores produkter er ikke testede på dyr og velegnede til vegetarer. Vi var det første internationale kosmetikmær…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere