Coca-Cola når vigtigt CSR-mål
Amerikanske Coca-Cola sørger nu for mere rent vand, end virksomheden selv forbruger i produktionen. Dermed er et vigtigt mål nået – endda fem år før deadline.
Den amerikanske læskedriksgigant Coca-Cola har nået et vigtigt mål: Virksomheden giver nu lige så meget vand ”tilbage” til samfundet og naturen i form af godgørende initiativer og projekter, som det populære brand selv forbruger i sin globale produktion af den ikoniske drik.
World Water Week
World Water Week ligger i år fra den 28. august til den 2. september. Arrangementet skal ses som et internationalt forum, der ligger grund for debat og vidensdeling omhandlende vandrelaterede problematikker og de klimaudfordringer de medfører. World Water Week henvender sig til virksomheder, forskere, borgere og politikere.
Kilde: Edie Newsroom
Målet er ellers en del af en 2020-plan og bliver dermed nået fem år tidligere end planlagt. The Nature Conserve (TNC) vurderer, at Coca-Cola gennem CSR-relaterede projekter ”gav” 191 milliarder liter vand tilbage til naturen sidste år.
Det svarer rundt regnet til 115 procent af den mængde vand, Coca-Cola selv forbruger. Samtidig melder Coca-Cola om fremgang i arbejdet for effektiv vandudnyttelse i virksomhedens egen produktion.
Annonceringen af de positive nyheder kom netop, som World Water Week blev skudt i gang i går. World Water Week løber til den 2. september.
Muhtar Kent, formand og chief executive for Coca-Cola, udtaler:
”Denne opnåelse markerer et stolt øjeblik for Coca-Cola og vores partnere. Et mål, der startede som et håb i 2007 er i dag en realitet og en global milepæl, vi har tænkt os at holde ved selvom vores virksomhed vokser”.
Læs også: Solvatten giver rent vand i udviklingslande
Coca-Cola er med i 248 samfundsrelaterede vandprojekter i 71 forskellige lande.
-CHM