Det kræver den rette strategi at tjene penge på bæredygtighed

Store virksomheder er for alvor begyndt at tjene penge på kundernes trang til at forbruge bæredygtigt. Men det kræver i høj grad en nøje markedsstrategi, hvis det skal lykkes, viser undersøgelse.

Ny undersøgelse går i dybden med hvordan virksomheder kan bruge forbrugernes grønne engagement til at tjene penge. .

13.07.2017

CSR.dk

Selvom forbrugere længe har ville vise deres klimamæssige engagement i markedsundersøgelser, er det ikke dér, det største fokus skal lægges i produktpromovering og reklamer, hvis der skal gang i salget. Det skriver GreenBiz.

Tværtimod skal promoveringen i mindre grad fokusere på de store linjer, og i højere grad fokusere på hvordan det givne produkt på bæredygtig vis kan gavne kunden, viser ny undersøgelse.

Læs også: Alle Volvo-biler bliver elektriske fra 2019

Undersøgelsen er foretaget af organisationen BSR’s Sustainable Lifestyles Frontier Group. Gruppen er en sammenslutning af store, amerikanske brands som McDonalds, eBay, AT&T og Walmart, og sammen har de undersøgt, hvordan de kan bruge forbrugernes trang til at skabe en bedre og grønnere verden til at tjene penge.

Og et af resultaterne er altså, at bæredygtighed er en sideværdi for forbrugeren og ikke skal præsenteres som hovedværdien. Televirksomheden AT&T fandt i undersøgelsen eksempelvis ud af, at det virkede bedst at fokusere på fordele som kontrol over hjemmet og sikkerhed, når digital og energimæssig overvågning af hjemmet skulle sælges. Ikke hvor meget kunden ville mindske sit CO2-aftryk, selvom det kan fremstå som vigtigt i brugerundersøgelser.

Læs også: Virksomhederne skal levere en ny slags godt liv

En anden konklusion i undersøgelsen er, at kundernes engagement kan styrkes ved at gøre bæredygtige tiltag sjovere og mindre alvorlige. Det brugte McDonalds blandt andet i en restaurant i San Francisco. Ved hjælp af farver og leg fangede virksomheden flere kunders opmærksomhed om den bagvedliggende sag; genbrug.

Læs alle undersøgelsens resultater i rapporten ’Big Brands Big Impact: A Marketer’s Guide to Behavior Change’.

-CHM

ista Danmark A/S

Sponseret

CO2- rapportering skaber overblik og styrker den grønne omstilling

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

19.05.2025CSR.dk

Danske pensionskroner investeret i kontroversielt brasiliansk olieprojekt

19.05.2025Valified

Sponseret

Banebrydende samarbejde skal trække ESG ind i hjertet af banksektoren

16.05.2025CSR.dk

CopenPay udvider: København belønner grønne turister

15.05.2025CSR.dk

DTU vil sikre social impact fra idéfasen

14.05.2025CSR.dk

Investorer fastholder interessen for bæredygtige investeringer trods politisk modvind

13.05.2025CSR.dk

Diversitet bliver nøglen til at tiltrække næste generation af medarbejdere

13.05.2025CSR.dk

Randers Tegl skruer ned for CO2 og op for konkurrenceevnen

12.05.2025CSR.dk

Digitalisering som løftestang for bæredygtighed og ESG

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
EMS ISO 14001:2015 Lead Auditor Miljø (CQI and IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret EMS ISO 14001:2015 Lead Auditor Miljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af miljøledelsessystemer i henhold til kravene i ISO 14001:2015. EMS ISO 14001:2015 Lead Auditor Miljøkurset afsluttes med en 2-timers eksamen, og du vil også blive evalueret for din fremgang under kurset. Når du består både eksamen og forløbet, vil du modtage et anerkendt CQI and IRCA-certifikat.

Dato

19.05.2025

Tid

08:30

Sted

Sinatur Hotel Frederiksdal Sjælland, Frederiksdalsvej 360, 2800 Kongens Lyngby

DTU
Webinar
Master in Sustainable Leadership Information Session

Discover how you can elevate your career and bring significant value to your company with a Master in Sustainable Leadership.

Dato

19.05.2025

Tid

16:00

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Webinar
Webinar: AI Regulations and Risks: How to get started. Show and tell.

Join an immersive, practical session in AI regulations and risk management. The regulatory challenges will be broken down and you will be provided actionable steps and strategies for safe, compliant AI implementation in your organization with the use of the GRACE AI Platform.

Dato

20.05.2025

Sted

Online

Aros Business Academy
Efteruddannelse
Aros Mini MBA – Lederuddannelse

Aros Mini MBA er Danmarks mest ambitiøse Mini MBA – udviklet i tæt samarbejde med landets førende ledelsesekspert, professor Steen Hildebrandt. Lederuddannelsen indfører dig i de klassiske MBA-fag og giver dig samtidig det mest aktuelle inden for ledelse.

Dato

20.05.2025

Tid

08:00

Sted

Kuglegårdsvej 2, 1. sal, 1434 København

Alfa Laval Nordic A/S
Kursus
Dekanter kursus - Engelsk

Er det tid til at skærpe din viden inden for dekantere? På dette kursus vil du lære om teknologi, drift, vedligeholdelse og optimering vedrørende dekantere.

Dato

20.05.2025

Tid

08:00

Sted

Søborg

Bureau Veritas
Kursus
ISO 14001:2015 - Lead Auditor Refresher

Odater din viden om ISO 14001:2015

Dato

20.05.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle