27.03.2017  |  Supply chain

Ford vil mindske CO2-udledningen i sin forsyningskæde

Ford vil hjælpe sine leverandører til at mindske blandt andet kulstofudledning og affald ved at dele viden og praksisser.

Gennem programmet Pace vil Ford hjælpe sine leverandører til at mindske deres klimaaftryk. Foto: Ford.

Bilfabrikanten Ford har siden 2014 arbejdet for at mindske det miljø- og klimamæssige aftryk på sine fabrikker gennem initiativet The Partnership for A Cleaner Environment (Pace). Et program, der blandt andet har været med til at sikre, at Ford for nylig fik tildelt titlen som en af verdens mest etiske virksomheder af Ethisphere Institute, for ottende gang i træk.

Men nu er det ikke kun selskabet selv, der skal have glæde af vidensdelingen, mener Ford. Bilfabrikanten har nemlig udvidet Pace til også at gælde leverandører, der vil mindske alt fra affald til CO2-udledning.

Helt konkret kan leddene i Fords forsyningskæde få nogle værktøjer og praksisser, der kan hjælpe dem i en grønnere og mere bæredygtig retning.

”Som virksomhed er det vigtigt at lave kvalitetsprodukter samtidig med, at man minimerer indvirkningen på miljøet”, udtaler Mary Wroten, senior manager for Ford Supply Chain Sustainability. Hun fortsætter:

”At have leverandører, der ønsker at tage del i det ansvar, viser, at vi kan arbejde sammen for at reducere vores kollektive, miljømæssige aftryk, mens vi samtidig kan fortsætte med at levere gode produkter”.

Læs også: Cirkulært potentiale for genbrug i bilskrotning

Gennem Pace hjælper Ford sine leverandører med at overvåge virksomhedens eget aftryk og dermed med at nå de ønskede bæredygtighedsmål. Leverandørerne deler derefter deres egen udvikling og vigtigste viden på området. Fords ”Pace-værktøjskasse” indeholder på den måde mere end 350 handlemåder inden for de fire kategorier; energi, vand, gasudledninger og affald.

-CHM

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere