Ny app forbinder motion, markedsføring og velgørenhed

Motions-app’en Karmarunner vil få brugerne til at løbe for en god sag – og samtidig brande virksomheders CSR-arbejde.

En ny motions-app gør det muligt for brugerne at omdanne deres forbrændte kalorier til velgørenhed og for virksomheder at omdanne CSR-arbejde til markedsføring på de sociale medier. Arkivfoto. .

25.04.2017

CSR.dk

Motions-apps findes der rigeligt af, og godgørende løbe-events har efterhånden også slået igennem rundt omkring i Danmark. Men nu er Karmarunner klar med et nyt koncept, der sammensmelter ovenstående, og samtidig vil bruge virksomheders CSR-profiler til god, gammeldags markedsføring.

Læs også: Virksomheden er den moderne aktivist

Karmarunner-app’en fungerer som andre motions-apps, hvor brugerne vælger motionsform inden træning og efterfølgende kan se tid, forbrændte kalorier og gennemsnitshastighed. Men Karmarunner er modsat lignende apps til for at brande, så inden træningen går i gang, vælger brugeren også en sag, som han eller hun gerne vil støtte samt en virksomhed, som har meldt sig som velgørere. 

Når motionen er gennemført får den valgte virksomhed eller sag doneret to-fem kroner fra den velgørerende virksomhed – beløbet afhænger af, om træningen bliver delt af brugeren på Facebook.

”Når I donerer til velgørende formål igennem Karmarunner, opnår I eksponering via de sociale medier - gennem brugerne selv. Det betyder, at I får en masse ambassadører, som gør deres respektive omverden opmærksom på jeres CSR-indsats”, skriver Karmarunner i en beskrivelse af konceptet til virksomheder.  

Karmarunner gør det desuden klart, at man let kan segmentere, hvem man som virksomhed vil være synlig overfor, så man kan nå ud til sin kundemålgruppe.

Læs også: Debutanter vælter gamle kendinge af tronen i bæredygtighedsindeks for brands

Virksomheder bestemmer selv, hvor mange velgørende kroner de vil ”sætte på aktion” på app’en, og det koster dem 20 procent af det donerede beløb i håndteringsgebyr til Karmarunner.

-CHM

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle