25.04.2017  |  Kommunikation

Ny app forbinder motion, markedsføring og velgørenhed

Motions-app’en Karmarunner vil få brugerne til at løbe for en god sag – og samtidig brande virksomheders CSR-arbejde.

Motions-apps findes der rigeligt af, og godgørende løbe-events har efterhånden også slået igennem rundt omkring i Danmark. Men nu er Karmarunner klar med et nyt koncept, der sammensmelter ovenstående, og samtidig vil bruge virksomheders CSR-profiler til god, gammeldags markedsføring.

Læs også: Virksomheden er den moderne aktivist

Karmarunner-app’en fungerer som andre motions-apps, hvor brugerne vælger motionsform inden træning og efterfølgende kan se tid, forbrændte kalorier og gennemsnitshastighed. Men Karmarunner er modsat lignende apps til for at brande, så inden træningen går i gang, vælger brugeren også en sag, som han eller hun gerne vil støtte samt en virksomhed, som har meldt sig som velgørere. 

Når motionen er gennemført får den valgte virksomhed eller sag doneret to-fem kroner fra den velgørerende virksomhed – beløbet afhænger af, om træningen bliver delt af brugeren på Facebook.

”Når I donerer til velgørende formål igennem Karmarunner, opnår I eksponering via de sociale medier - gennem brugerne selv. Det betyder, at I får en masse ambassadører, som gør deres respektive omverden opmærksom på jeres CSR-indsats”, skriver Karmarunner i en beskrivelse af konceptet til virksomheder.  

Karmarunner gør det desuden klart, at man let kan segmentere, hvem man som virksomhed vil være synlig overfor, så man kan nå ud til sin kundemålgruppe.

Læs også: Debutanter vælter gamle kendinge af tronen i bæredygtighedsindeks for brands

Virksomheder bestemmer selv, hvor mange velgørende kroner de vil ”sætte på aktion” på app’en, og det koster dem 20 procent af det donerede beløb i håndteringsgebyr til Karmarunner.

-CHM

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere