Ny app forbinder motion, markedsføring og velgørenhed

Motions-app’en Karmarunner vil få brugerne til at løbe for en god sag – og samtidig brande virksomheders CSR-arbejde.

En ny motions-app gør det muligt for brugerne at omdanne deres forbrændte kalorier til velgørenhed og for virksomheder at omdanne CSR-arbejde til markedsføring på de sociale medier. Arkivfoto. .

25.04.2017

CSR.dk

Motions-apps findes der rigeligt af, og godgørende løbe-events har efterhånden også slået igennem rundt omkring i Danmark. Men nu er Karmarunner klar med et nyt koncept, der sammensmelter ovenstående, og samtidig vil bruge virksomheders CSR-profiler til god, gammeldags markedsføring.

Læs også: Virksomheden er den moderne aktivist

Karmarunner-app’en fungerer som andre motions-apps, hvor brugerne vælger motionsform inden træning og efterfølgende kan se tid, forbrændte kalorier og gennemsnitshastighed. Men Karmarunner er modsat lignende apps til for at brande, så inden træningen går i gang, vælger brugeren også en sag, som han eller hun gerne vil støtte samt en virksomhed, som har meldt sig som velgørere. 

Når motionen er gennemført får den valgte virksomhed eller sag doneret to-fem kroner fra den velgørerende virksomhed – beløbet afhænger af, om træningen bliver delt af brugeren på Facebook.

”Når I donerer til velgørende formål igennem Karmarunner, opnår I eksponering via de sociale medier - gennem brugerne selv. Det betyder, at I får en masse ambassadører, som gør deres respektive omverden opmærksom på jeres CSR-indsats”, skriver Karmarunner i en beskrivelse af konceptet til virksomheder.  

Karmarunner gør det desuden klart, at man let kan segmentere, hvem man som virksomhed vil være synlig overfor, så man kan nå ud til sin kundemålgruppe.

Læs også: Debutanter vælter gamle kendinge af tronen i bæredygtighedsindeks for brands

Virksomheder bestemmer selv, hvor mange velgørende kroner de vil ”sætte på aktion” på app’en, og det koster dem 20 procent af det donerede beløb i håndteringsgebyr til Karmarunner.

-CHM

ista Danmark A/S

Sponseret

CO2- rapportering skaber overblik og styrker den grønne omstilling

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

23.05.2025CSR.dk

International opfordring til flybranchen om at gennemgå grøn markedsføring

21.05.2025Schneider Electric

Sponseret

Offgrid strømstation til sommerhus og strømafbrydelser

05.05.2025TANIA ELLIS - The Social Business Company

Sponseret

Her bor den gode ESG-historie – og derfor skal du turde fortælle den

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Kursus
Konkret klimakommunikation på sociale medier

Du lærer at producere SoMe-opslag om klimatiltag og får konkrete eksempler og cases til inspiration. Din underviser Astrid Haug sørger for, at du efter kurset kan lægge en plan og eksekvere på, hvordan du bruger din organisations sociale medier til at fortælle om klimatiltag og skabe onlinefællesskaber omkring dine bæredygtige budskaber.

Dato

02.06.2025

Tid

09:30

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 Kbh. S

SustainImpact ApS
Kursus
Business Cases 2.0 - Aarhus

SustainImpact tilbyder Business Case 2.0 kursus gennem vores langvarige samarbejdspartner Faarup & Partners. Traditionelt har man besluttet om projekter ud fra et snævert fokus på økonomi og tid. Fremadrettet er der brug for i langt højere grad at indtænke værdi i et bredere perspektiv, så man sikrer, at de bedste løsninger bliver valgt. Vi kalder denne tilgang for Business Cases 2.0.

Dato

03.06.2025

Tid

09:00

Sted

Aarhus

RISMA SYSTEMS A/S
Webinar
Webinar med BDO om NIS2 i energisektoren

Sammen med BDO Danmark dykker vi i dette webinar ned i den nye lov og giver jer de værktøjer, I har brug for til at beskytte kritisk infrastruktur, overholde reglerne og mitigere risikoen for forstyrrelser i energisektoren.

Dato

03.06.2025

Tid

12:00

Sted

Online

Dagrofa aps
Kursus
Deltag i kulinarisk masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

Den 3. og 10. juni inviterer Dagrofa Foodservice til inspirerende kulinariske masterclasses i henholdsvis Odense og Ishøj.

Dato

03.06.2025

Tid

13:00

Sted

Odense og Ishøj

Etisk Handel Danmark
Webinar
Indsigt i: CSRD og kravet om stakeholder-inddragelse (2025)

Webinar: Intro til CSRD-kravet om stakeholder-inddragelse

Dato

03.06.2025

Tid

14:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Alt du skal vide om ISO 27001

Lær om krav og fordele ved en ISO 27001 certificering. Er der krav til, at din virksomhed skal have en ISO 27001 certificering, eller er du blot nysgerrig på at vide mere om standarden? Deltag i vores webinar den 4. juni og få indsigt i, hvordan certificeringen kan hjælpe din virksomhed med informationssikkerhed og compliance. Falk Lange, som er Head of Information Security Management System hos TDC Erhverv, er med på webinaret og vil fortælle om deres erfaringer med ISO 27001 og NIS2.

Dato

04.06.2025

Tid

13:00

Sted

Online