22.02.2017 | Medarbejder
Rapport: Tekstilproduktion i Myanmar langt fra fair
Lave lønninger og favorable handelsvilkår lokker store virksomheder som H&M, Primark, C&A og andre til Myanmar. En ny rapport peger imidlertid på omfattende problemer med overtid, børnearbejde og dårlige forhold.
Arbejderne i Myanmars tekstilindustri ender ofte i slumbeboelser som denne i storbyen Mandalay. De lave lønninger tillader dem ikke andet, ifølge en ny rapport.
Login med brugernavn/password eller Linkedin

Bliv medlem og vær en del af fremtidens forretning – prøv 30 dage gratis
Opret medlemskabKlima, miljø og energi

IMO klar med ny klimaaftale for fremtidens skibsfart
FN’s søfartsorganisation, IMO, indgår ny aftale, der skal nedbringe udledningen af drivhusgasser fra skibsfart. Målet er, at forureningen skal reduceres med mindst 50 procent i 2050 sammenlignet med 2008. Der er dog ikke udelt begejstring for målsætningen.
Strategi & ledelse

Klima: Rapporteringskrav kan drive forståelse og handling
Virksomheder anerkender helt og fuldt, at de er udsat for klimarisici, men de er ikke nået særlig langt med at implementere fornuftige svar.
Klima, miljø og energi

Grønne ambitioner kræver politisk opbakning
Arla vil gerne sænke sit CO2-udslip i de kommende år. Det er en udfordring, der blandt andet skal løses ved at få Christiansborg med på vognen, ligesom teknologien skal videreudvikles.
Samfund

Messi som ambassadør for bæredygtig turisme
Lionel Messi er blevet udpeget som ambassadør for ansvarlig turisme af FN’s organisation på området, UNWTO, for at kunne hjælpe med at sprede budskabet om de positive værdier ved at rejse med omtanke.
Strategi & ledelse

Virksomhederne er først ved at forstå klimaeffekterne
Virksomhederne er slet ikke klar til at rapportere med scenarier og kvalificerede beregninger af klimaeffekten på deres forretning. De arbejder stadig med at forstå deres risici og hvordan de hænger sammen. Klimaforandringer ramme alle, så SMV'erne bør også lave analysen, selvom de ikke vil rapportere.
Kommunikation

Kom og se: Hvem vinder titlen som Danmarks mest bæredygtige brand?
Nedtællingen er i gang! Kom selv og se hvem, og hør hvorfor og hvordan man opbygger et bæredygtigt brand. CSR.dk har smugkigget i resultaterne og kan love, at det ikke bliver kedeligt!