Medlemsprofiler Se alle
17 verdensmål
Supply chain
Kenyanske skoleelever får adgang til håndvaske, toiletter og bad
Kaffeleverandøren NGUVU udvider samarbejdet med Zibra A/S. Denne gang er de gået sammen om at forbedre forholdene på samarbejdsskolen i Meru, så de 365 elever får bedre adgang til håndvaske, toiletter og bad.
Indhold fra partner
Supply chain

Virksomhedens kaffeforbrug kan styrke kvinder og børn i Kenya
Hver gang medarbejderne trykker på kaffemaskinen, kan de være med til at sikre, at kvindelige kaffebønder i Kenya blandt andet får ordentlig betaling og træning med agronom.
Indhold fra partner
Supply chain

Virtuelle mødepakker gør en forskel
Mødepakken kan ikke blot være med til at skabe den gode, fælles stemning, vi kender fra eftermiddagspauserne i mødelokalet. Den kan også med til at skabe arbejde og ordentlige arbejdsforhold i Afrika.
Indhold fra partner
Supply chain
Firmajulegaven skabte jobs til udsatte i Afrika
En række sociale iværksættere er gået sammen om firmajulegaven ’Afrikakurven’, så virksomheder kan give medarbejderne en smagfuld julegave og samtidig bidrage til at skabe udvikling i Afrika.
Indhold fra partner
Supply chain

Påskegaven skaber arbejde i Afrika
Nu kan virksomheder vælge en påskegave til medarbejderne, der skaber arbejde og ordentlige arbejdsforhold i Afrika.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Nestlé bag globale og danske klimafremskridt
Nestle’s Net Zero Road Map’. Det hedder den detaljerede, globale køreplan, som Nestlé offentliggjorde i december, og hvor virksomheden forpligtede sig til at halvere sine emissioner inden 2030 og nå et netto nul klimaaftryk inden 2050.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Fra verdensmål til hverdagsmål
Har din virksomhed de 17 verdensmål og bæredygtighed skrevet ind i strategien for de næste par år og er det stadig lidt uklart, hvordan I helt konkret kan nå jeres mål - så kan vi hjælpe dig med at gøre verdensmål til hverdagsmål
Indhold fra partner
Samfund

Er det etiske forbrug ved at blive mainstream? – antallet af certificerede varer stiger år for år
Brug af mærkningsordninger er i vækst - både hos forbrugere, virksomheder, offentlige indkøbere og underleverandører. Mærkerne er blandt andet med til at bygge bro mellem producenter og forbrugere.
Indhold fra partner