Medlemsprofiler Se alle
Kommunikation
Kommunikation

Første finansvirksomhed med i mærkningordning for dataetik
Den første finansielle virksomhed og anden store virksomhed har nu opnået D-mærket, som dokumenterer ansvarlig og transparent håndtering af medlemmernes data.
Kommunikation

Indsigter: Dit vigtigste kommunikationsværktøj
Du lærer at arbejde med indsigter i din kreative kommunikation. Efter kurset kan du fange dine modtagere med relaterbare budskaber og få dem til at tænke: ”ja, det kender jeg godt!”.
Indhold fra partner
Kommunikation

Hør om vejen fra greenwash til god forbrugerinformation
Har du et par ledige timer mandag morgen i næste uge? Så er der ny inspiration til at undgå greenwashing at hente i Fællessalen på Christiansborg.
Kommunikation

EU melder ud om bindende anti-greenwashingkrav
EU's udgave af regler om vildledende markedsføring med grønne påstande lbekræfter den danske tilgang - og skruer op for dokumentationskravene.
Kommunikation

Kan man undervise i fremtid, som man underviser i historie?
Giv børn og unge evnen til at udforske, forstå og handle på fremtider, deres egne såvel som fælles, i en tid, hvor sådanne egenskaber er vigtigere end nogensinde før. Bliv medafsender på Teach the Future Danmark og bekæmp stigende fremtidsangst ved at give børn og unge fremtidsfærdigheder og -forståelse.
Indhold fra partner
Kommunikation

Analyse: Færre end hver anden forbruger tænker bæredygtighed ind i deres onlinekøb
Trods fokus på klima og bæredygtighed i medier og virksomheder ser det tilsyneladende ikke ud til at have en effekt på forbrugernes shoppevaner på nettet. En e-handelsanalyse af Dansk Erhverv viser nemlig, at under halvdelen har bæredygtighed i tankerne, når de shopper på internettet.
Kommunikation

Konsulent: Sådan kommunikerer du grønt på tværs af landegrænser
I et interview med Kommunikationsforum fortæller Morten Jastrup, selvstændig konsulent i strategisk bæredygtighed, hvad der skal til for at føre succesfuld grøn kommunikation i udlandet.
Kommunikation

Rapport: Fødevarevirksomheder greenwasher ved at markedsføre produkter som dyrket i ’regenerativt landbrug’
Ifølge økologiorganisation bruger en række fødevaregiganter såkaldt regenerativt landbrug til at oversælge produkter, der ofte er dyrket konventionelt.