Kommunikation

Kommunikation

Kan nye betalingsløsninger redde klimaet?

Ved at koble det personlige forbrug direkte med klimaaktivisme i en ny betalingsløsning vil svenske Doconomy give folk mulighed for at gøre noget for klimaet – hver dag. Mød dem på Sustainable Brands Nordic 24. januar.

Kommunikation

Rabat til medlemmer: CSR.dk er mediepartner på SB Nordic

Opdateret: Der er nu 50 procent rabat med promokoden CSRMEDLEM50. D. 24. januar kan man få et ordentligt skud ansvarligheds-vitaminer, når Sustainable Brands Nordic inviterer til en eftermiddag med inspiration for alle pengene. Medlemmer af CSR.dk får rabat på deltagergebyret og partnere adgang til en lukket samtale med Mr. Goodvertising.

Kommunikation

Sådan skal du rapportere på verdensmålene

Ny vejledning fra UN Global Compact og Global Reporting Initiative giver klare retningslinjer for, hvordan virksomheder kan fortælle om deres arbejde med verdensmålene. Den bygger på kendte principper, og beder om at få både det gode og det dårlige med.

Kommunikation

Aarhus Kommune udgiver informationsmateriale om bæredygtigt træ og papir

Aarhus Kommune har udgivet et nyt informationsmateriale, der skal oplyse leverandører om kommunens krav til bæredygtigt træ og papir og hjælpe dem med at dokumentere det.

Indhold fra partner

Kommunikation

Bæredygtige møder har en unik strategisk værdi

Mens væksten af bæredygtige møder på verdensplan er langsomt stigende, viser nye undersøgelser at en grøn omstilling giver brands og virksomheder en unik fordel.

Indhold fra partner

Kommunikation

Ny verdensmålsportal lanceret i Danmark

Som det første land i verden har Danmark fået en fælles digital platform, der samler indsatser og resultater omkring arbejdet med Verdensmålene. Danmark på en global 2. plads i implementeringen af målene, og her skal portalen hjælpe os videre, lyder det fra Verdens Bedste Nyheder, der står bag.

Kommunikation

PwC: Flere virksomheder rapporterer på SDG’erne, men der mangler målsætninger

Ifølge en ny rapport fra PwC er antallet af virksomheder, der inddrager Verdensmålene i sin rapportering stigende, men konkrete målsætninger og egentlig integration af målene er fortsat en mangelvare.

Kommunikation

Ny fotobog med verdensmålene som poetisk ramme

Med fotobogen ”A PLACE TO DREAM – A sustainable future for children” ønsker fotograf Jens Honoré at skildre livet for de udsatte børn og unge over hele kloden, som SOS Børnebyerne tager vare på. Bogens 154 fotografier er poetisk arrangeret omkring de af FN’s 17 verdensmål, der indkapsler den måde, SOS Børnebyerne arbejder for at støtte verdens mest udsatte børn og unge. Tilsammen udgør de et vidnesbyrd om omsorg, kærlighed og håb – og minder os om, at positiv forandring er både nødvendig og opnåelig.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere