06.02.2023 | Klima, miljø og energi
24/7 vinder frem i stadig flere butikker
Indhold fra partner Hvad er dette?
I øjeblikket er det muligt for kunderne at handle i syv Brødrene Dahl-butikker, lige når det passer dem. Men i løbet af året vil det tal formentlig være tredoblet.
Konceptet 24/7, der via BD App giver kunderne I Brødrene Dahl mulighed for at betjene sig selv uden for normal åbningstid, bliver stadig mere udbredt. Lige nu sker det i en hastighed med 2-3 nye butikker om måneden. Senest er Odense på Klokkestøbervej begyndt at tilbyde den 100 pct. digitale selvbetjenings-løsning.
-Det giver vores kunder en fantastisk fleksibilitet. Vi hører bl.a., at flere af dem er begyndt fx at tilbyde deres medarbejderne at møde tidligere for at undgå at skulle køre på arbejde i myldretiden. Andre -hovedsaligt små kunder - vil også helt kunne spare deres lageromkostninger ved så i praksis at bruge os som deres lager, fortæller Morten Christoffersen, salgs- og driftschef i Brødrene Dahl.
Foreløbig benyttes 24/7 mest i tidsrummet kl. 4-6 om morgenen og en time til halvanden efter lukketid om eftermiddagen. Kunderne godkendes efter nogle få simple kriterier – bl.a. skal de have handlet med Brødrene Dahl indenfor de foregående 12 måneder.
Tillid og kontrol
-Det er jo lidt en tillidssag at holde åbent helt uden personale, men vi kender jo vores kunder rigtig godt, ligesom butikken er videoovervåget. Indtil videre har vi kun haft rigtig gode erfaringer, fastslår Morten Christoffersen.
Endnu er det ikke afgjort, om alle 53 butikker hos Brødrene Dahl med tiden vil kunne tilbyde døgnåbent.
-Vi vurderer fra sted til sted, hvor stort behovet er for 24/7. Men ordningen behøver ikke begrænse sig til vores eksisterende butikker. Erfaringerne peger på, at det også med fordel vil kunne bruges ved midlertidige pop up-butikker på store byggepladser – for eksempel i forbindelse med broprojekter og byggeri af supersygehuse, forudser Morten Christoffersen.
Brødrene Dahl introducerede 24/7 i 2021, hvor butikken i Birkerød var forløber for det, der siden er blevet en vigtig del af kundeoplevelsen i en række af virksomhedens butikker.
Klima, miljø og energi

Fremtidens VVS-energispecialister tog temperaturen på klimacenter
Brødrene Dahls klimacenter i Horsens har netop haft besøg af et hold elever fra Herningsholm Erhvervsskole, der især blev præsenteret for nyttig information om varmepumper og boligventilation.
Indhold fra partner
Samfund

Brødrene Dahl bygger ny Svendborg-butik
Landets førende grossist inden for VVS, Vand & Kloak tog mandag det første spadestik til den butik, som fra januar 2024 skal betjene håndværkere på det sydlige Fyn og øerne.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Digitalisering sparer masser af vand og strøm på dit badeværelse
Brødrene Dahl og aarhusianske Aguardio har netop indgået et samarbejde omkring en lille digital sensor med store perspektiver. Den såkaldte Leak Sensor udløser en alarm på toiletter, der løber.
Indhold fra partner
Samfund

Brødrene Dahl støtter unge håndværker-talenter
Ved DM i Skills i Fredericia bliver fire VVS-energispecialister udstyret med alt det værktøj, de har brug for.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Her har de altid troet på mig
Nicole Gehrt havde i en årrække svært ved at finde sig til rette i arbejdslivet, men det vendte et praktikophold hos Brødrene Dahl og en handelsuddannelse samme sted fuldstændigt op og ned på.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Mikkel stortrives med kundekontakt og service
Som så mange andre unge vidste Mikkel Sørensen ikke, hvad han ville efter folkeskolen. Siden har han imidlertid fundet sin rette hylde som handelselev hos Brødrene Dahl.
Indhold fra partner