25.08.2016  |  Medarbejder

Aabenraa Kommune uddeler CSR-mærke

I alt 57 virksomheder i Aabenraa Kommune har fået tildelt anerkendende CSR-mærkning.

57 virksomheder fra Aabenraa har gjort sig særligt bemærkede på CSR-fronten, skriver JyskeVestkysten. Det har resulteret i anerkendelse i form af tildelingen af Aabenraas Kommunes nye CSR-mærkning.

Virksomhederne har været særligt gode til at udvise socialt ansvar ved at opfylde to kriterier:

  • Mindst fem procent af de ansatte skal de seneste tre måneder have været ansat enten i virksomhedspraktik, løntilskud, fleksjob eller skånejob.
  • Mindst fem procent af de ansatte skal de seneste tre måneder have været i voksenlærlingeforløb, almindeligt lærlingeforløb eller være ledige ansat i jobrotation.

Læs også: Disse faktorer har en effekt på danskernes arbejdslyst

Formand for Arbejdsmarkedsudvalget, Ejler Schütt, fortæller om mærkningen:

”CSR-mærket er ikke blot en anerkendelse af, at virksomhederne er gode til at tage lærlinge, efteruddanne medarbejdere og indgå i jobrotationsprojekter og virksomhedspraktikforløb. CSR-mærket giver også virksomhederne fordele, når de skal byde ind på opgaver for Aabenraa Kommune”, siger han i en pressemeddelelse.

Læs også: Integration foregår på arbejdspladserne

Tildelingen af CSR-mærkerne markeres ved en reception i Byrådssalen den 30. august.

-CHM

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere