25.09.2020  |  Klima, miljø og energi

BESTSELLER INDGÅR SAMARBEJDE MED BANEBRYDENDE TEKSTIL-INNOVATOR

Indhold fra partner Hvad er dette?

Finske Spinnova er ved at knække koden til at producere en af verdens mest bæredygtige materialer og har nu indgået et langsigtet partnerskab med BESTSELLER, som skal hjælpe innovatoren med at gøre materialet egnet til en bæredygtig, kommerciel produktion

Finske Spinnova er ved at knække koden til at producere en af verdens mest bæredygtige materialer. I dag annoncerer virksomheden et langsigtet partnerskab med modevirksomheden BESTSELLER, som skal hjælpe innovatoren med at gøre materialet egnet til en bæredygtig, kommerciel produktion.

”Det har været afgørende for vores materialeudvikling at have suveræne brand-partnere som BESTSELLER, som har ekspertisen og ressourcerne til at samarbejde med en innovator som os," siger Janne Poranen, CEO og medstifter ad SPINNOVA og fortsætter; ”BESTSELLER har helt konkrete mål med deres bæredygtighedsstrategi, og vi er ikke i tvivl om, at de er opnåelige. BESTSELLER deler vores værdier om bæredygtighed og har en åbensindet, meget professionel og praktisk tilgang til innovation. Det er præcis det, der kræves for at kunne lave bæredygtige materialer tilgængelige så hurtigt som muligt.”

OM SAMARBEJDET MELLEM SPINNOVA OG BESTSELLER

  • BESTSELLER er, i tråd med sin ambitiøse bæredygtighedsstrategi Fashion FWD, en af de første til indgå et aktivt partnerskab med Spinnova. Planen er i fællesskab at skabe en mere bæredygtig fremtid gennem fælles produktudvikling, hvor BESTSELLERs brands VERO MODA, VILA samt SELECTED tester Spinnova-fibre med fokus på at gøre materialet egnet til tekstilproduktion.
  • Spinnova står bag udviklingen af et bionedbrydeligt og cirkulært fibermateriale, som er produceret af FSC-træ og affald uden brug af skadelige kemikalier og med et minimalt vandforbrug. Indtil videre har Spinnova haft stor succes med sit koncept gennem pilotprojekter, og nu er tiden kommet til at arbejde hen imod at skalere op til kommerciel produktion med flere brands. Ambitionen er intet mindre end at lave verdens mest bæredygtige tekstil i kommerciel skala.
  • Offentliggørelsen af samarbejdet kommer samme dag, som BESTSELLER lancerer sit nye ’Fashion FWD Lab’ – en innovationsplatform med fokus på spændende nye low-impact og cirkulære materialer, bedre produktionsmuligheder og -processer samt nye forretningsmodeller. Platformen fungerer mest af alt som en katalysator for samarbejder med banebrydende innovatorer i form af pilotprojekter, workshops, casestudier med mere. Alt sammen for at accelerere den bæredygtige udvikling inden for modeverdenen. 

“Vi er ekstremt stolte over at annoncere dette samarbejdet med Spinnova, som er en meget lovende materiale-innovator. Vores mål er som altid at føre modeindustrien i en mere bæredygtig retning. BESTSELLER er en af de første til at teste Spinnovas revolutionerende materiale, og vi tror oprigtigt på deres ambition om at kreere et fuldt ud bæredygtigt materiale, som kan skaleres til kommerciel produktion," udtaler Camilla Skjønning Jørgensen, Sustainable Materials & Innovation Manager i BESTSELLER.

Læs mere her.

 

Mere fra BESTSELLER

BESTSELLER

http://bestseller.com/

BESTSELLER er en international familieejet virksomhed, der via mere end 20 individuelle brands sælger modetøj, sko og accessories til kvinder, mænd, børn og teenagere. BESTSELLER har ca. 250 butikker i Danmark under brand-navne som VERO MODA, ONLY, JACK & JONES and VILA. BESTSELLER har en målsætning om at bidrage til udviklingen af en mere b…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere