Danmarks håndværkere støtter udsatte børn og unge
I uge 39 bliver kampagnen ”En Hjælpende Hånd” skudt af for fjerde år i træk. I samarbejde med Ungdommens Røde Kors kan håndværkere støtte aktiviteter for udsatte børn og unge i deres lokalområde.
Kampagnen ”En Hjælpende Hånd”, der er et samarbejde mellem Ungdommens Røde Kors og håndværkervirksomheder landet rundt bliver igen i år afholdt i september. Her kan håndværkere støtte aktiviteter med børn og unge, som for eksempel er sygdomsramte, fattige eller ensomme i deres hverdag.
Sidste år blev der indsamlet 540.400 kroner til fordel for børn og unge. Støtten kom fra håndværkervirksomheder i 54 byer, og mere end 20 faggrupper deltog.
5 hurtige om kampagnen
- Kampagnen løber i uge 39, men man kan allerede nu melde sig til og gøre en forskel.
- For et sponsorat på 2500 kr. kan man give et barn eller en ung fra sit lokalområde et helt år i en af Ungdommens Røde Kors’ aktiviteter eller en uge på ferielejr.
- Sponsorater går til aktiviteter og dermed børn og unge lokalt, der hvor pengene er doneret.
- Kampagnen er kun for håndværkere og håndværksvirksomheder.
- Mere info og tilmelding på: www.giv1hånd.dk.
Branchen støtter op om projektet
Entreprenørfirmaet CG Jensen har deltaget i kampagnen i flere år, og projektleder Jesper Juel Pedersen mener, at ungdommen kan have gavn af byggebranchen på flere parametre.
”Der er behov for at få mange flere unge mennesker ind i byggebranchen, og hvis det betyder, at vi oven i købet kan hjælpe et ungt menneske på rette spor, kan vi godt være stolte. Nogle unge mennesker mangler retning og værdier i deres hverdag – det kan byggebranchen give dem,” siger han.
Nogle af de børn og unge der deltager i aktiviteterne søger læreplads senere i livet, lyder det fra Ungdommens Røde Kors.
En virksomhed kan støtte et barns aktivitet, som f.eks. lektiecafé eller klub i et helt år eller ferielejr i en uge, for et sponsorat på 2.500 kroner.
- SN