Diabetesforeningen

diabetes.dk

Branche/Sektor:

Organisationer/NGO

Om

Diabetesforeningen er en patient- og interesseorganisation, der siden 1940 har støttet diabetikere. I dag har vi ca. 90.000 medlemmer og er dermed en af Danmarks største patientforeninger. I Diabetesforeningen kæmper vi diabetikernes sag.

Diabetesforeningens mål er at etablere relationer og samarbejde med virksomheder – private såvel som offentlige - om at øge indtægterne til k…

Læs mere  

Om

Diabetesforeningen er en patient- og interesseorganisation, der siden 1940 har støttet diabetikere. I dag har vi ca. 90.000 medlemmer og er dermed en af Danmarks største patientforeninger. I Diabetesforeningen kæmper vi diabetikernes sag.

Diabetesforeningens mål er at etablere relationer og samarbejde med virksomheder – private såvel som offentlige - om at øge indtægterne til kampen mod diabetes.

 

Strategisk ambition

Diabetesforeningen ambition er at være den NGO i Danmark, der er bedst til at samarbejde med virksomheder. Udgangspunktet er Cause Marketing og forståelse for de markedsvilkår virksomhederne arbejder på.

Virksomheder vinder på at samarbejde med en velgørende organisation. Kunderne ser i stigende grad på, om dem de handler med, ”giver noget tilbage” til samfundet.

Et partnerskab med Diabetesforeningen styrker din virksomheds markedsposition og CSR-profil, samtidig med I støtter en god sag.

  • Vi tilbyder indhold, der styrker jeres relevans blandt kunderne.
  • Din virksomhed kan få Diabetesforeningens anbefaling.
  • Din virksomhed får adgang til vores råd, erfaring og viden.
  • Vi udformer partnerskabet, så det svarer til jeres ønsker og behov.
  • Jeres økonomiske støtte kan fx opbygges uden initial investering. I stedet er den båret af en performance-tankegang. I kan f.eks.  bidrage med en procentsats af omsætningen på udvalgte produkter, eller et kronebeløb pr. solgt vare, sælge vores opskriftsbøger eller støtte med et fast årligt beløb.

Et samarbejde begynder med at definere, hvordan I kan være en del af løsningen fx på forebyggelsen af type 2-diabetes og kurser samt netværk til børn og unge med type 1-diabetes.                            

Diabetessagen giver din virksomhed mulighed for at differentiere sig og kommunikeret rigtig, er der her en unik mulighed.

 

Baggrund

Diabetessagen er i dimension knapt så stor som kræftsagen. I runde tal lever 388.000 danskere med en kræftdiagnose eller har været i behandling. Tilsvarende er der mere end 280.000 danskere, der er diagnosticeret med diabetes.

I mange partnerskaber tages der udgangspunkt i den dokumenterede sammenhæng, der mellem kost, motion og forebyggelsen af type 2-diabetes. Det betyder at vi på erhvervsområde udelukkende arbejder med bekæmpelsen af type 2-diabetes. Dermed er alle virksomheder, der arbejder med, producere eller distribuere fødevarer eller kan bidrage til at danskerne får mere motion, vores primære målgruppe.

Vores indsats virker bredt fordi når du bekæmper diabetes, slår du ”flere fluer med et smæk” fordi du samtidigt bekæmper hjerte-kar-sygdomme og visse kræftformer.

 

 

Kontaktpersoner

Kim Thines

Erhvervsansvarlig, CSR & Partnerskaber

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere