16.12.2013  |  Strategi & ledelse

Shared value læringsnetværk starter op i 2014

Indhold fra partner Hvad er dette?

Efter succesfuld introduktion i Norge, udvider netværksforummet The Social Business Club nu med et eksklusivt netværkskoncept, der giver danske virksomheder og sociale entreprenører indsigt i forretningsmulighederne ved CSR og social innovation.

Igennem de senere år har mange danske virksomheder fokuseret på at få CSR-basis på plads, og ofte med fokus på risikostyring og overholdelse af lovgivning.

På den ene side har det i mange tilfælde betydet, at virksomhederne ikke altid har fået udnyttet de mange forretningsmuligheder, der tit ligger lige for - lige fra et styrket employer brand til produktudvikling. På den anden side, betyder det også, at der for en del nu er et relativt solidt CSR-fundament at bygge virksomhedens forretningsaktiviteter på.

Samtidig oplever vi i Danmark en opblomstring af nye virksomheder, etableret af sociale entreprenører som lægger samfundsansvar og bæredygtighed til grund for deres forretning.

Derfor lancerer TANIA ELLIS - The Social Business Company i 2014 et eksklusivt netværk - et Premium medlemskab af The Social Business Club - for danske virksomheder, der ønsker at få CSR ind i hjertet af deres forretning og organisation - og for samfundsengagerede entreprenørvirksomheder, der ønsker at få (mere) forretning ind i hjertet af deres sociale mission. 

The Social Business Club har allerede eksisteret i 3 år, og har idag mere end 1400 Basis medlemmer fra hele verden i sit internationale online netværk. Men i 2014 slår netværket altså dørene op for et nyt eksklusivt Premium medlemskab, der giver danske virksomheder mulighed for at udveksle erfaringer i et 'shared value' netværksforum.

Fra risikostyring til forretningsudvikling og 'shared value'

Det overordnede formål med Premium netværket er at tilbyde et fortroligt rum for videns- og erfaringsudveksling omkring, hvordan man i praksis indarbejder CSR i hjertet af forretningen og organisationen - og forretning i hjertet af social innovation og entreprenørskab.

Premium netværket i The Social Business Club giver med andre ord ambitiøse CSR-ansvarlige og innovative sociale entreprenører i Danmark et fortroligt og kompetent forum for at udveksle erfaringer, drøfte udfordringer og opkvalificere egen viden omkring, hvordan man går fra CSR som risikostyring og "compliance" til at være mere værdiskabende for forretningen. For eksempel gennem social innovation og 'shared value' partnerskaber.

Hvem står bag

Trendformidlings- og rådgivningsvirksomheden TANIA ELLIS - The Social Business Company® har gennem de sidste 10 år samarbejdet med en række af Skandinaviens mest respekterede virksomheder med særligt fokus på koblingen mellem CSR, forretningsudvikling og innovation.

-Vi startede egentlig vores Premium netværksgrupper op i Norge sidste år på opfordring af vores norske kunder. Dels ønskede de et forum, hvor de kunne få adgang til vores specialviden inden for CSR trends og forretningsudvikling. Dels havde de brug for at blive del af et kompetent og fortroligt netværksforum, hvor de kunne dele erfaringer med andre CSR-ansvarlige. Da vi er begyndt at opleve samme efterspørgsel fra danske virksomheder, starter vi nu også netværkskonceptet op i Danmark, forklarer direktør og specialrådgiver Tania Ellis.

Om netværksgrupperne

Et Premium medlemskab giver adgang til et fortroligt netværksforum af max 12 virksomheder, som mødes 5 gange i løbet af 2014 omkring udvalgte CSR-strategiske temaer med skræddersyet mødeindhold, der er tilpasset gruppens konkrete behov og udfordringer.

Medlemskab kræver en personlig invitation, en anbefaling fra et andet medlem, eller en motiveret ansøgning, både for at sikre en fornuftig sammensætning af netværksgruppen, og for at sikre at møderne kan skræddersyes efter gruppens konkrete behov, så deltagerne opnår størst muligt udbytte af deres netværksmedlemskab.

Mere information om de konkrete netværksaktiviteter i Danmark i 2014 her 

www.thesocialbusinessclub.com

Mere fra TANIA ELLIS – The Social Business Company

TANIA ELLIS – The Social Business Company

http://www.thesocialbusinesscompany.com

Vi hjælper virksomheder med at skabe værdi for både samfund og bundlinje ved at koble forretning med samfundsansvar og innovation gennem vores:Social Business Speaking - inspirationsforedrag om sociale business trends.Social Business Academy - kurser og certificeringer for professionelle, der arbejder med CSR/CSI Social Business Club - netværk og minikonferencer for professionelle i…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere