Medlemsprofiler Se alle
Greenwashing
Kommunikation

Hver anden dansker er skeptisk overfor virksomhedernes klimaløfter
"Måske er mit bedste råd, at virksomhederne bare skal opføre sig ordentligt på dette område og lade være med at tale så meget om det”, siger professor.
Strategi & ledelse
Indspark: Den gratis frokosts svanesang
Klima, miljø og energi

Analytiker: Equinor kan ’grønvaske sig’ ved at købe Ørsted
Med et køb af det danske energiselskab Ørsted til en anslået pris på over 360 mia. kr. kan norske Equinor (det tidligere Statoil) ’grønvaske sig’ ved at skabe opmærksomhed om sin indsats omkring vedvarende energi, spekulerer norsk analytiker. Den høje pris skræmmer dog.
Strategi & ledelse
Det kan vi lære af OW Bunkers CSR-politik
At OW Bunker havde formuleret en CSR-politik på den konkursramte virksomheds hjemmeside, understreger behovet for en fast CSR-standard, mener Charlotte Fischer, direktør i Rådet for Bæredygtig Erhvervsudvikling.
Kommunikation

Der skal være mere kontrol med klimakommunikation på fødevarer, konkluderer rapport
Ny rapport kommer med otte anvisninger til en mere retvisende og transparent klimakommunikation på fødevarer, som man håber Forbrugerombudsmanden vil tage til efterretning.
Klima, miljø og energi

The Colours of Washing - hvad betyder de for jeres arbejde med CSR
Hvad betyder greenwashing, bluewashing, pinkwashing og redwashing og hvad er deres forbindelse til arbejdet med samfundsansvar og bæredygtighed?
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Greenwashing trap and how to avoid it
More than ever before, consumers are jumping on any chance they have to purchase muted earth-tone products which claim to be ‘organic’, ‘eco-friendly’, ‘green’ or ‘sustainable’.
Indhold fra partner
Kommunikation

Coca-Cola vil udtale sig om Plantbottle-sag
Coca-Cola deltager på FSC-konferencen In Good Company i København til oktober og i den forbindelse vil koncernen blandt andet komme ind på greenwashing.