Greenwashing
22.01.2025CSR.dk
Forbrugerombudsmanden politianmelder flyselskabet KLM for vildledende udsagn om bæredygtighed
Anmeldelsen omhandler en reklame anvendte KLM udsagn om bæredygtighed, der efter Forbrugerombudsmandens opfattelse gav forbrugerne et indtryk af, at det medførte større klima- og miljømæssige fordele at flyve med KLM, end det faktisk medførte.
17.12.2024Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Sponseret
Bæredygtighedskommunikation uden greenwashing
Du får kommunikationsværktøjer, så du kan styrke din organisations bæredygtige profil. På den måde giver du din organisation en tydelig og troværdig stemme, der øger brandværdien og skaber en klar position over for kunder og samarbejdspartnere.
22.11.2024DreistStorgaard Advokater A/S
Sponseret
Hvad må man - og hvad må man ikke - sige, om det man gør på det ”grønne” område?
Når vi har holdt et indlæg om greenwashing – eller ”miljømæssige udsagn i markedsføring”, som Forbrugerombudsmanden kalder det, oplever vi ofte en ”hold da op!”-reaktion fra de tilhørende. Næsten alle gør det – altså siger noget om at være ”bæredygtig”, ”grøn” eller ”klimavenlig” – det er blevet til en integreret del af mange virksomheders kommunikationsprofil. Derfor er der også mange, der faktisk gør noget, de ikke må.
Udgiver
Copyright 2023