Greenwashing

Kommunikation

Onlinegigant kalder ikke længere produkter bæredygtige

Kommunikationen til forbrugere er fremover støvsuget for anprisninger og vurderinger af effekt i forhold til bæredygtighed. Et naturligt næste skridt i udviklingen, siger Zalando.

Strategi & ledelse

Ny rapport: Virksomheder greenwasher med lederes lønninger

Ledere bliver belønnet, når de formår at få virksomheden til at nå flere klimamål. Sådan lyder flere og flere virksomheders lønstrategi, men målene for direktørers klimaperformance er ofte så udefineret, at tiltaget ingen reel effekt har. Det konkluderer ny rapport foretaget af As You Sow.

Kommunikation

CSR får helt semester på kommunikationsuddannelse på DMJX

Der er efterspørgsel på kommunikatører, der kan kommunikere præcist om f.eks. bæredygtighed. Derfor får et helt semester af DMJX's kommunikationsuddannelse nu samfundsansvar som overordnet tema.

Kommunikation

Ny guide fra Dansk Erhverv skal hjælpe online-butikker med at kommunikere om grønne tiltag og produkter

Der hersker stadig stor tvivl om reglerne i forhold til grøn markedsføring - særligt onlinebutikkerne er i vildrede. Det er konkurrenceforvridende, hvis nogen fremstår mere grønne, end de er, mens andre holder sig tilbage, mener Dansk Erhverv, som netop har udgivet en guide.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere