Medlemsprofiler Se alle
Greenwashing
Klima, miljø og energi

Grøn markedsføring
Få værktøjerne til at undgå greenwashing og shitstorms - målrettet kommunikatører og marketers
Indhold fra partner
Kommunikation

'Greenwashing' lever i stor stil. Nu vil EU-Kommissionen lovgive på området
Undersøgelse viser, at næsten halvdelen af de virksomheder der påstår, de er bæredygtige, overdriver i deres kommunikation og mangler dokumentation for deres påstande.
Kommunikation

Der skal være mere kontrol med klimakommunikation på fødevarer, konkluderer rapport
Ny rapport kommer med otte anvisninger til en mere retvisende og transparent klimakommunikation på fødevarer, som man håber Forbrugerombudsmanden vil tage til efterretning.
Klima, miljø og energi
The Colours of Washing - hvad betyder de for jeres arbejde med CSR
Hvad betyder greenwashing, bluewashing, pinkwashing og redwashing og hvad er deres forbindelse til arbejdet med samfundsansvar og bæredygtighed?
Indhold fra partner
Kommunikation

Kliché-kommunikation om bæredygtighed florerer overalt
Ny rapport om bæredygtighedskommunikation udgivet af kommunikations-bureauet Radley Yeldar viser, at langt størstedelen af alle virksomheder benytter sig af standard-kommunikation.
Kommunikation

Hver anden dansker er skeptisk overfor virksomhedernes klimaløfter
"Måske er mit bedste råd, at virksomhederne bare skal opføre sig ordentligt på dette område og lade være med at tale så meget om det”, siger professor.
Strategi & ledelse
Indspark: Den gratis frokosts svanesang
Klima, miljø og energi

Analytiker: Equinor kan ’grønvaske sig’ ved at købe Ørsted
Med et køb af det danske energiselskab Ørsted til en anslået pris på over 360 mia. kr. kan norske Equinor (det tidligere Statoil) ’grønvaske sig’ ved at skabe opmærksomhed om sin indsats omkring vedvarende energi, spekulerer norsk analytiker. Den høje pris skræmmer dog.