Irma oplever grøn fremgang
Salget af svanemærkede plejeprodukter i Irma er steget det seneste år, og de udgør nu 56 procent af salget i butikkerne.
Irma har rundet en lille milepæl i salg af varer til personlig pleje.
Salget af de varer, der har det fælles nordiske miljømærke Svanen, har nemlig overgået salget af de varer, der ikke har mærket. Det seneste år er salget af de svanemærkede produkter, hvilket primært er Irmas eget mærke Tusindfryd, steget med 7 procent. Dermed udgør de nu 56 procent af salget i Irma, oplyser virksomheden på sin hjemmeside.
"I en tid, hvor der ellers er meget fokus på discount, er det glædeligt at se, at forbrugerne i stigende grad alligevel er bevidste om miljøet," siger indkøbschef Leif Larsen, Irma.
For at forstærke denne udvikling styrker Irma nu Tusindfryd-serien yderligere. Irma har indgået en aftale med Astma & Allergiforbundet, der betyder, at alle varer i serien nu også har fået Astma & Allergi-mærket.
- OWG