Konfliktløsning i Praksis

De færreste mennesker bryder sig om uenighed, men for mange er det en del af arbejdsdagen. Vi bryder os i særlig grad ikke om uenigheder, når de opstår på arbejdspladsen med en kollega, en kunde eller i en bestyrelse.

På dette 2-dages forløb får du værktøj, som sætter dig i stand til at håndtere konflikter og modsætningsforhold på en måde, så du forstår din modpart bedre, kan se nye og forskellige perspektiver samt potentielt styrke relationen uden at den ene skal være forkert og den anden rigtig.

Du kommer til at træne forskellige typer af konflikter med en professionel skuespiller, og får øvelser af en retoriker i konfliktnedtrappende kommunikationen.

Vi sætter fokus på konfliktforståelse og -håndtering, og du får en konkret konfliktløsningsmodel og metode til, hvordan du lettere kan være i og agere i modsætningsforhold og konflikter. Du lærer at bruge modellen i praksis, så ny viden og redskaber overføres til din egen adfærd i hverdagen.

Ved hjælp af konfliktnedtrappende kommunikation lærer du at håndtere højkonfliktfyldte situationer på en professionel og sikker måde. Uanset om du skal kontraktforhandle, forberede en svær samtale eller ”rydde op” efter fx et leverandørsvigt, vil metoden hjælpe dig til at reflektere, udtrykke din holdning med integritet samtidig med, at du er åben for modpartens perspektiv.

Vi tager i træningen højde for den enkelte deltagers personlighed og udfordringer, så du kan udvikle et personligt og professionelt beredskab, når konflikter opstår.

Efter deltagelse på kurset har du:

  • Kendskab til en model, der kan forbedre den svære samtale/konflikt
  • Viden om konfliktnedtrappende retorik og kommunikation
  • Træning i grundsætninger som kan bruges i pressede situationer
  • Gennemgået en øvelse i håndtering af forskellige typer af konflikter med en professionel skuespiller
  • Øget forståelse for din egen kommunikationsstil, herunder hvordan du selv virker/opleves i konflikt
  • Kendskab til konkrete virkemidler, der påvirker modtagerens kommunikationsform
  • Gennemgået træning i at se bagved andres ord og i stedet forstå intentionen bag ordene
  • Lært at skærme dig, når det hele bliver for meget
  • Introduktion til konkrete virkemidler – der påvirker modtagerens kommunikationsform
  • Øvelse i at se bagved andres ord – og i stedet forstå intentionen bag ordene

Du bliver dermed i stand til at håndtere hverdagens konflikter hurtigere og forbedre samarbejdsrelationen, uanset om det er personligt eller i forhold til arbejdsopgaver, kunder eller medarbejdere. Læs mere på https://cbs-executive.dk/program/konfliktlosning-praksis/

07.03.2023CBS Executive Fonden

Sponseret

Forstå de nye krav inden for bæredygtighed og ESG

26.09.2022CBS Executive Fonden

Sponseret

Bæredygtighed, strategi og forretningsudvikling - Vinterskole 2023

23.09.2022CBS Executive Fonden

Sponseret

Forhandlingsteknik - Vinterskole 2023

21.09.2022CBS Executive Fonden

Sponseret

Forandringsledelse: Gennem organisatoriske rutiner og individuelle vaner

19.09.2022CBS Executive Fonden

Sponseret

Sales excellence: Transformation af ledelse, processer og salgspraksis

16.09.2022CBS Executive Fonden

Sponseret

Strategisk regnskabsforståelse - Vinterskole 2023