31.08.2021  |  Strategi & ledelse

Konfliktløsning i Praksis

Indhold fra partner Hvad er dette?

De færreste mennesker bryder sig om uenighed, men for mange er det en del af arbejdsdagen. Vi bryder os i særlig grad ikke om uenigheder, når de opstår på arbejdspladsen med en kollega, en kunde eller i en bestyrelse.

På dette 2-dages forløb får du værktøj, som sætter dig i stand til at håndtere konflikter og modsætningsforhold på en måde, så du forstår din modpart bedre, kan se nye og forskellige perspektiver samt potentielt styrke relationen uden at den ene skal være forkert og den anden rigtig.

Du kommer til at træne forskellige typer af konflikter med en professionel skuespiller, og får øvelser af en retoriker i konfliktnedtrappende kommunikationen.

Vi sætter fokus på konfliktforståelse og -håndtering, og du får en konkret konfliktløsningsmodel og metode til, hvordan du lettere kan være i og agere i modsætningsforhold og konflikter. Du lærer at bruge modellen i praksis, så ny viden og redskaber overføres til din egen adfærd i hverdagen.

Ved hjælp af konfliktnedtrappende kommunikation lærer du at håndtere højkonfliktfyldte situationer på en professionel og sikker måde. Uanset om du skal kontraktforhandle, forberede en svær samtale eller ”rydde op” efter fx et leverandørsvigt, vil metoden hjælpe dig til at reflektere, udtrykke din holdning med integritet samtidig med, at du er åben for modpartens perspektiv.

Vi tager i træningen højde for den enkelte deltagers personlighed og udfordringer, så du kan udvikle et personligt og professionelt beredskab, når konflikter opstår.

Efter deltagelse på kurset har du:

  • Kendskab til en model, der kan forbedre den svære samtale/konflikt
  • Viden om konfliktnedtrappende retorik og kommunikation
  • Træning i grundsætninger som kan bruges i pressede situationer
  • Gennemgået en øvelse i håndtering af forskellige typer af konflikter med en professionel skuespiller
  • Øget forståelse for din egen kommunikationsstil, herunder hvordan du selv virker/opleves i konflikt
  • Kendskab til konkrete virkemidler, der påvirker modtagerens kommunikationsform
  • Gennemgået træning i at se bagved andres ord og i stedet forstå intentionen bag ordene
  • Lært at skærme dig, når det hele bliver for meget
  • Introduktion til konkrete virkemidler – der påvirker modtagerens kommunikationsform
  • Øvelse i at se bagved andres ord – og i stedet forstå intentionen bag ordene

Du bliver dermed i stand til at håndtere hverdagens konflikter hurtigere og forbedre samarbejdsrelationen, uanset om det er personligt eller i forhold til arbejdsopgaver, kunder eller medarbejdere. Læs mere på https://cbs-executive.dk/program/konfliktlosning-praksis/

Mere fra CBS Executive Fonden

CBS Executive Fonden

cbs-executive.dk

CBS Executive Fonden har mere end 20 års erfaring i at udvikle videnbaserede ledelseskurser og uddannelsesforløb med branchespecifikt fokus for både offentlige og private organisationer CBS Executive Fonden er en erhvervsdrivende fond, som blev skabt af Copenhagen Business School i 1991. CBS Executive Fonden tager sig af at udvikle og afholde korte executive uddanne…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere