Markedsføring

Kommunikation

Stikprøve: Stribevis af aktører kalder bygninger bæredygtige og klimavenlige – men uden hold

En stikprøve foretaget af Byrummonitor og Danwatch viser, at mere end hver anden hjemmeside for 20 bygherrer bruger grønne termer i omtalen af deres bygninger. Det er i strid med markedsføringslovgivningen, vurderer en professor og en jurist fra Forbrugerrådet Tænk.

Klima, miljø og energi

Rapport: Seks typer greenwashing afspejler et komplekst problem

I en ny undersøgelse bliver der flaget med rødt for at gøre opmærksom på det stigende brug af greenwashing. Rapporten sætter fokus på seks typer, der kun gør det mere vanskeligt at gennemskue, om markedsføringen runger hult eller ej.

Klima, miljø og energi

Forbrugerombudsmanden: Slækkes der på markedsføringen, kan det lede til politianmeldelse

Under et oplæg understregede Forbrugerombudsmanden vigtigheden af, at virksomheder skal have styr på sin markedsføring, så man undgår greenwashing – ellers kan det potentielt lede til politianmeldelse.

Kommunikation

Staten bevilger hvert år støtte til kampagner, der skal fremme animalske produkter

Når staten hvert år poster penge i fonde, der bruger midler til at markedsføre kød- og mejeriprodukter stemmer det ringe overens med regeringens nye officielle kostråd.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere