Medlemsprofiler Se alle
Markedsføring
Klima, miljø og energi

To elforhandlere får næse for vildledende markedsføring
To elhandlere har markedsført produkter med, at CO2-udledningen ved kundernes elforbrug kompenseres gennem skovrejsningsprojekter. Projekternes klimaeffekt var dog utilstrækkelig og markedsføringen derfor vildledende, vurderer Forbrugerombudsmanden.
Kommunikation

Her er argumenterne i Danmarks første klimaretssag
”Klimakontrolleret gris”. Det er lyden af den Danish Crown-kampagne, som nu bliver Danmarks første klimaretssag. Men er det egentlig greenwashing? Sagens parter fremlægger nu deres argumenter.
Kommunikation

Annoncører vælger stadig i lav grad bureau efter ESG – men markedet modnes
Mindre end hver tiende annoncør vægter bæredygtighed og diversitet meget højt i deres marketingsbureauer. Dog skal branchen ikke hvile på ESG-laurbærrene, lyder det fra flere sider. Kravene kommer nemlig.
Kommunikation

Seks gode råd til markedsføring med bæredygtighed lige nu
Verdens største reklameprisfest, Cannes Lion, er på en gang mere fokuseret på bæredygtighed og mere presset på samme emne end nogensinde før. Hør insiderens gode råd.
Kommunikation

Stikprøve: Stribevis af aktører kalder bygninger bæredygtige og klimavenlige – men uden hold
En stikprøve foretaget af Byrummonitor og Danwatch viser, at mere end hver anden hjemmeside for 20 bygherrer bruger grønne termer i omtalen af deres bygninger. Det er i strid med markedsføringslovgivningen, vurderer en professor og en jurist fra Forbrugerrådet Tænk.
Klima, miljø og energi

Rapport: Seks typer greenwashing afspejler et komplekst problem
I en ny undersøgelse bliver der flaget med rødt for at gøre opmærksom på det stigende brug af greenwashing. Rapporten sætter fokus på seks typer, der kun gør det mere vanskeligt at gennemskue, om markedsføringen runger hult eller ej.
Klima, miljø og energi

Forbrugerombudsmanden: Slækkes der på markedsføringen, kan det lede til politianmeldelse
Under et oplæg understregede Forbrugerombudsmanden vigtigheden af, at virksomheder skal have styr på sin markedsføring, så man undgår greenwashing – ellers kan det potentielt lede til politianmeldelse.
Kommunikation

Staten bevilger hvert år støtte til kampagner, der skal fremme animalske produkter
Når staten hvert år poster penge i fonde, der bruger midler til at markedsføre kød- og mejeriprodukter stemmer det ringe overens med regeringens nye officielle kostråd.