Nyt CSR-logo synliggør virksomheders valg af delebiler
Non-profit delebilordningen LetsGo lancerer et nyt CSR-logo til virksomheder, som benytter sig af delebiler. Logoet skal sætte fokus på miljøfordelene ved at bruge bilerne og samtidig synliggøre virksomhedernes indsats for bedre miljø og mindre trængsel på vejene.
De nedbringer CO2-udslippet og afhjælper trængselsproblemer i byerne. Flere og flere virksomheder benytter sig af en delebilordning, og de får nu et synligt bevis på deres miljøindsats.
Det nye logo, som skal synliggøre den miljø- og transportmæssige del af virksomhedernes CSR-indsats, hedder Grøn Mobilitet. Det er non-profit organisationen LetsGo, som står bag logoet. Ideen er, at det skal give virksomhederne mulighed for at vise, at de er økonomisk og miljømæssigt ansvarlige. Det fortæller direktør i Delebilfonden og LetsGo, Bjarke Fonnesbech.
De fleste virksomheder vælger at blive medlemmer, fordi en delebil dækker deres kørselsbehov, og det dermed er en billigere løsning end at købe en bil. Men faktum er, at de samtidig gør noget rigtig godt for miljøet. Det vil vi gerne gøre dem og alle andre opmærksomme på, og derfor tilbyder vi dem nu at lægge Grøn Mobilitet-logoet på deres hjemmeside, når de bliver medlemmer hos os, siger han.
Stigende grønt fokus
CSR er blevet en naturlig del af det at drive en virksomhed, og det er en af grundene til, at Grøn Mobilitet-logoet bliver lanceret nu, fortæller Bjarke Fonnesbech.
Virksomhederne er i stigende grad interesserede i at vise omverdenen, at de tænker og handler miljøbevidst. Det behov vil vi gerne komme i møde, og vi har selvfølgelig også en interesse i at gøre opmærksom på, at det at vælge en delebil er med til at gøre virksomheden grønnere. Logoet er også relevant netop nu, fordi vi har haft stor vækst i antallet af erhvervsmedlemmer. På ét år er antallet næsten fordoblet, siger han.
- JKK