06.04.2014 | Strategi & ledelse
Shared value er det nye business mantra
Indhold fra partner Hvad er dette?
Shared value er det nye business mantra for både internationale og danske virksomheder store såvel som små. Men hvordan kan du arbejde med shared value i praksis? Det vil du få svar på 30. april ved minikonferencen "Shared Value Partnerskaber".
Shared value er det nye business mantra for både internationale og danske virksomheder store såvel som små.
Men hvordan kan du arbejde med det i praksis på tværs af sektorgrænser, værdikæder og brancher?
Det vil du få svar på ved minikonferencen "Shared Value Partnerskaber", hvor vi i The Social Business Club stiller skarpt på, hvordan du uanset om du er social entreprenør, NGO, kommune eller kommerciel virksomhed kan høste både samfunds- og forretningsgevinster gennem shared value partnerskaber.
Her vil du bl.a. høre om erfaringerne fra:
- Den sociale virksomhed, der samarbejder med både forbrugere og store kommercielle virksomheder for at forbedre levevilkårene for unge kvinder i Afrika (Veronica DSouza, Co-founder, Ruby Cup)
- Den multinationale shippingvirksomhed, der baserer sin nye vækststrategi på bæredygtighedspartnerskaber med bl.a. kunder og sociale entreprenører (Mette Olsen, Senior Global Advisor, Sustainability, Mærsk Line)
- Detailhandelskæden der skaber corporate social innovation med lokale og globale partnerskaber for at fremme danskernes sundhed og etisk handel (Thomas Roland, CSR afdelingschef, COOP)
Så kom til minikonferencen, hvis du er interesseret i eksempelvis at:
- Tiltrække samfundsengagerede samarbejdspartnere
- Arbejde med socialt iværksætteri eller forretningsdreven CSR
- Få konkret inspiration til værdiskabende partnerskaber
- Lære af andres praktiske erfaringer
- Få overblik over hvordan du selv kan komme i gang
- Eller blot ønsker at møde og netværke med andre med interesse i dette felt.
Minikonferencen er åben for både medlemmer og ikke-medlemmer af The Social Business Club, og afholdes i samarbejde med Rådet for Bæredygtig Erhvervsudvikling.
Strategi & ledelse

CSR er en forretningsdisciplin - og kræver forandringsledelse
Love og direktiver skaber push-effekt, men er ikke nødvendigvis værdiskabende. CSR skal indarbejdes i hjertet af både forretning og kultur. Praktisk træningsforløb giver 360-graders tilgang til CSR som integreret forretnings- og forandringsdisciplin.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Case: Fra miljøstudier i Polen til bæredygtige eventyr i Danmark
Når man arbejder i outdoor-branchen, er bæredygtighed en dagsorden man er forpligtet til at arbejde med. Det mener Kasia Bartosik Sørensen, som til dagligt arbejder som Category and Sustainability Manager hos Eventyrsport. Læs hendes historie og gode råd.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

New online certificate programme for sustainable business change management
After having certified more than 100 professionals in Scandinavia, we are now launching an international online version of our recognized Sustainable Business Change Manager certificate programme. The first cohort starts January 28th.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi
Indspark: 5 eksempler på kobling af grøn + social bæredygtighed
Strategi & ledelse

Case: Bæredygtig mode kræver omstilling af forretning, adfærd og kultur
Med over 20 år i modebranchen har design manager og specialrådgiver Birgit Susan Suster en indgående indsigt og erfaring med bæredygtige design- og forandringsprocesser af både organisationer og værdikæder. Læs hvordan og få hendes gode råd her.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Case: Bæredygtig business på nordjysk
Arbejdet med bæredygtighed og ansvarlighed handler både om at have vision og ambition, men også om at tage rejsen trin for trin. Få indblik i Roblon’s bæredygtighedsrejse, og få gode råd fra deres Global QA manager, Benny Møller Meyer.
Indhold fra partner