Shared value er det nye business mantra
Shared value er det nye business mantra for både internationale og danske virksomheder store såvel som små. Men hvordan kan du arbejde med shared value i praksis? Det vil du få svar på 30. april ved minikonferencen "Shared Value Partnerskaber".
Shared value er det nye business mantra for både internationale og danske virksomheder store såvel som små.
Men hvordan kan du arbejde med det i praksis på tværs af sektorgrænser, værdikæder og brancher?
Det vil du få svar på ved minikonferencen "Shared Value Partnerskaber", hvor vi i The Social Business Club stiller skarpt på, hvordan du uanset om du er social entreprenør, NGO, kommune eller kommerciel virksomhed kan høste både samfunds- og forretningsgevinster gennem shared value partnerskaber.
Her vil du bl.a. høre om erfaringerne fra:
- Den sociale virksomhed, der samarbejder med både forbrugere og store kommercielle virksomheder for at forbedre levevilkårene for unge kvinder i Afrika (Veronica DSouza, Co-founder, Ruby Cup)
- Den multinationale shippingvirksomhed, der baserer sin nye vækststrategi på bæredygtighedspartnerskaber med bl.a. kunder og sociale entreprenører (Mette Olsen, Senior Global Advisor, Sustainability, Mærsk Line)
- Detailhandelskæden der skaber corporate social innovation med lokale og globale partnerskaber for at fremme danskernes sundhed og etisk handel (Thomas Roland, CSR afdelingschef, COOP)
Så kom til minikonferencen, hvis du er interesseret i eksempelvis at:
- Tiltrække samfundsengagerede samarbejdspartnere
- Arbejde med socialt iværksætteri eller forretningsdreven CSR
- Få konkret inspiration til værdiskabende partnerskaber
- Lære af andres praktiske erfaringer
- Få overblik over hvordan du selv kan komme i gang
- Eller blot ønsker at møde og netværke med andre med interesse i dette felt.
Minikonferencen er åben for både medlemmer og ikke-medlemmer af The Social Business Club, og afholdes i samarbejde med Rådet for Bæredygtig Erhvervsudvikling.