Efteruddannelse
Strategisk markedsføring
Vil du blive bedre til at bruge kundefokus og marketing, som en integreret del af virksomhedens strategiske arbejde? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at arbejde med strategisk markedsføring på alle niveauer.
Foto: DTU
På kurset bliver du introduceret til strategisk markedsføring, som en kundecentreret tilgang til virksomhedsdrift. Du får viden om din virksomheds markedsmæssige placering. Og du bliver præsenteret for en række analytiske og beslutningsmæssige værktøjer og parametre, som samlet kan medvirke til at opfylde organisationens mål. Undervejs får du derudover en klar forståelse for nødvendigheden af at tænke og handle strategisk i forhold til den konkrete markeds- og konkurrencemæssige situation.
Du kommer til at arbejde med:
- Strategi
- Data som digital driver
- Metoder og værktøjer til kundecentrerede tilgange
- Markedsføringsmetoder og værktøjer
- Analytiske og beslutningsmæssige værktøjer
- Præsentationsteknikker
Strategisk markedsføring er relevant for dig, der vil sikre en kundefokuseret, bæredygtig drift og værdiskabelse til gavn for virksomhed, kunder og samfund.
Udbytte for dig:
- Du bliver i stand til at arbejde med strategi på alle niveauer – både online og offline.
- Du får kompetencer til at bruge data som digital driver i virksomhedens markedsføringsstrategiske arbejde.
- Du lærer at pitche løsninger på en personlig, struktureret og overbevisende måde.
Virksomheden får en leder, der kan:
- Deltage i virksomhedens markedsføringsstrategiske arbejde
- Analysere og fremføre løsningsforslag på komplekse ledelsesmæssige problemstillinger om markedsføring
- Arbejde med strategi og markedsføring på alle niveauer – online og offline
- Bruge data som en digital og forretningsmæssig driver
- Anvende analyse- og beslutningsmæssige redskaber, der skaber grundlag for innovation, udvikling og vækst
Læs mere om kurset her.