10.08.2017  |  Strategi & ledelse

Bestseller bliver en del af Global Fashion Agenda

Bestseller bliver den første danske virksomhed til at gå med i Danish Fashion Institutes bæredygtige initiativ, Global Fashion Agenda.

Modevirksomheden Bestseller går med i bæredygtighedsinitiativet Global Fashion Agenda som strategisk partner og bliver dermed den første danske virksomhed til at tilslutte sig modeorganisationen.

Global Fashion Agenda blev sat i værk sidste år af Danish Fashion Institute og arbejder, som navnet antyder, for at gøre modebranchen grønnere på globalt plan. Initiativet står blandt andet bag afholdelsen af det årlige, internationale modetopmøde, Copenhagen Fashion Summit, og udgivelsen af den årlige Pulse of the Fashion Industry-rapport, der begge zoomer ind på miljømæssige og sociale aspekter af modebranchen.

Som strategisk partner vil Bestseller være med til at arbejde for en bæredygtig dagsorden i den globale modeverden.

”Vi mener, der skal en fælles og målrettet indsats til for at skabe en mere bæredygtig modeindustri. Derfor er vi glade for at indgå i dette partnerskab med Global Fashion Agenda og tror på, at vi kan lære af hinandens erfaringer og i fællesskab påvirke den globale fashion agenda i en positiv retning”, siger Dorthe Rye Olsen, bæredygtighedschef i Bestseller.

Læs også: Stor ståhej om bæredygtig mode er fortjent

Også i Global Fashion Agenda er man glade for Bestsellers beslutning og ser frem til samarbejdet:

”Vi er utrolig glade for Bestsellers beslutning om at gå med som strategisk partner i Global Fashion Agenda. Med deres ambitiøse målsætning om at blive en af verdens mest bæredygtige virksomheder i deres segment, og med den store indsats, de allerede har lagt for dagen, er jeg sikker på, at de vil bidrage betydeligt til vores arbejde i Global Fashion Agenda”, siger Eva Kruse, adm. direktør i Danish Fashion Institute og Global Fashion Agenda. Hun tilføjer:

”At Bestseller tilmed er den første danske virksomhed, der tilslutter sig, synes jeg heller ikke, skal gå ubemærket hen. For selvom vores udsyn er globalt, så er Danmark vores hjemmebane, og det bør selvfølgelig afspejles i vores partnerkreds”.

Læs også: Global modegigant opjusterer sine bæredygtighedsambitioner

Blandt de virksomheder, der allerede har tilsluttet sig Global Fashion Agenda, er sværvægtere som H&M, Target og luksuskoncernen Kering.

-CHM

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere