20.07.2018  |  Klima, miljø og energi

Connie Hedegaard: Fem råd til at blive bæredygtig

I et interview med The Sustainian kommer den forhenværende EU-kommissær og tidligere Minister for FN’s klimakonference, Connie Hedegaard, med fem tips til, hvordan virksomheder kan opnå de 17 verdensmål for bæredygtighed.

Undersøgelser viser, at over halvdelen af den private sektor mener, at ansvaret for bæredygtighed hviler på regeringen.

Men Connie Hedegaard mener, at det er umuligt at opnå de globale mål uden virksomhedernes indsats.

Læs også: Virksomheder deler viden om verdensmål og forretning 

Det skriver The Sustainian, som har foretaget et interview med politikeren. 

Her fremlagde Connie Hedegaard hendes fem bedste bud på, hvordan virksomheder kan investere i de bæredygtige verdensmål.


1. Lær dine SDG’er (Sustainable Development Goals) 
Start med at lære de 17 verdensmål at kende – når først du kender dem, vil du aldrig vende tilbage til den oprindelige forretningsmodel.

2. Sæt mål og deadlines
Undersøg, hvor din virksomhed står i forhold til bæredygtighed. For at få bolden til at rulle, pointerer Connie Hedegaard, at administrerende direktører skal tage stilling til, hvor deres virksomhed står i forhold til bæredygtighed og derefter fastlægge, hvor de vil være på et bestemt tidspunkt.

3. Samarbejd om problemerne
Arbejd sammen med politikere og erhvervsledere for at identificere barrierer og finde løsninger.

4. Kom ikke for sent i gang
Dets hurtigere du tænker bæredygtighed ind i din forretningsmodel, dets mere konkurrencedygtig bliver du.

5. Værdisæt fra top til bund
Connie Hedegaards bedste tip til virksomheder, der gerne vil opnå en langsigtet succes, er at sætte en pris på de sociale og miljømæssige omkostninger, inden det er for sent.

- JJK

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere