Sinatur Hotel & Konference etablerer internt ambassadørkorps

Et nyt korps af medarbejderambassadører skal bidrage til at føre Sinatur-hotellernes samfundsambition og bæredygtige forretningsstrategi ud i livet. Korpsets første opgave er Verdens Bedste Morgen, fredag den 6. september.

Verdens bedste morgen med Verdens Bedste Nyheder.

Sinatur har en ambition om at drive hotel på naturens præmisser. Hotel- og konferencedriften skal fylde så lidt i klimaregnskabet som overhovedet muligt, og de seks hoteller har sat en række konkrete 2030-mål, som blandt andet handler om økologi, lokale råvarer, nul affald, grøn strøm og miljømærkede produkter. Barren er sat så højt, at Sinatur-hotellerne ikke bare skal være CO2-neutrale, men CO2-positive.

Hotellerne er allerede godt på vej, ikke mindst takket være en meget entusiastisk indsats fra medarbejdernes side. De er helt afgørende for, at den ambitiøse strategi bliver til virkelighed, og nu sætter Sinatur ekstra fokus på at omdanne ord til handling: Et medarbejder-ambassadørkorps skal fungere som forandringsagenter, sikre videndeling og hjælpe kollegerne med at involvere og engagere hotel- og konferencegæsterne.

Bred opbakning til strategien
"Det er ikke ambassadørernes job at motivere kollegerne, for det er der ikke brug for," fortæller Kari Brandsgård, der er direktør for Haraldskær Sinatur Hotel og Konference. "Vores medarbejdere vil rigtig gerne gøre en forskel. Men vi er mange, og det er vigtigt, at vi arbejder i samme retning og fortæller gæsterne den samme historie på tværs af de seks Sinatur-hoteller. Med en god håndfuld ambassadører fra alle fagområder på hvert hotel kan vi også nemmere gribe bolden, når medarbejderne får ideer til nye, bæredygtige tiltag."

Verdens Bedste Morgen
Korpsets første opgave er allerede fredag den 6. september, hvor de 30 ambassadører får lejlighed til at tale om bæredygtighed med morgenens hotel- og konferencegæster. De får nemlig stukket en avis fra det uafhængige medie Verdens Bedste Nyheder i hånden, når de træder ind på hotellet.

Sinatur har valgt at deltage i den landsdækkende event, hvor tusindvis af morgenfriske frivillige deler en avis ud til 120.000 danskere på stationer, skoler, gadehjørner og nu altså også hoteller. Avisen udkommer kun den ene gang om året, og målet er at give danskerne et nuanceret billede af verden ved at fortælle om fremskridt og løsninger på klodens udfordringer. Samtidig skal eventen udbrede kendskabet til FN's 17 verdensmål for bæredygtig udvikling – verdensmål, som Sinatur også bakker aktivt op om.

01.03.2024Sinatur Hotel og Konference

Sponseret

80 procent af vores leverandører er nu med

01.03.2024Sinatur Hotel og Konference

Sponseret

“Hvis alle holder kortene tæt til kroppen, rykker vi os ingen vegne”

23.01.2024Sinatur Hotel og Konference

Sponseret

Nyt gastronomisk kodeks sætter klimavenlig mad forrest på buffeten

20.11.2023Sinatur Hotel og Konference

Sponseret

Sinatur Hotel & Konference aflyser konkurrencen i branchen

03.10.2023Sinatur Hotel og Konference

Sponseret

Oksekød er bare et af vores mange klima-dilemmaer

03.10.2023Sinatur Hotel og Konference

Sponseret

Nye gastronomiske standarder og mindre madspild