20.10.2014  |  Strategi & ledelse

8 ud af 10 kunder vil involveres i virksomheders bæredygtighedstiltag

Indhold fra partner Hvad er dette?

Ny publikation viser at bæredygtig kundeinvolvering der bygger på tillid, co-creation, engagement og autenticitet har en positiv indflydelse på priser, logistik og brandopfattelse og lægger grundstenene for fremtidens succesfulde virksomheder.

Et voksende kundesegment bestående af forbrugere fra blandt andet den yngre millenial-generation (født i 1983 og herefter) stiller i stigende grad krav til virksomheders bæredygtighedstiltag.[i] Undersøgelser fra Deloitte Millenials Study 2014 viser at et voksende antal forbrugere forventer mere af virksomheder og at de i flere tilfælde efterspørger at blive direkte involveret i virksomhedens bæredygtighedsinitiativer.[ii] Derfor er det heller ikke nok blot at skrive den årlige COP-rapport og lægge den på hjemmesiden, da denne sjældent læses af kunden og således bliver uvedkommende. Derimod skal virksomheder fokusere på at implementere bæredygtighed i hjertet af deres forretning og engagere deres kunder.

I Deloitte Sustainabilitys nye publikation, Make it Märkbar, gøres det klart, at bæredygtighed først bliver mærkbar, når det knyttes sammen med kundeinvolvering. Publikationen er et resultat af en række studier, kortlægning af over 100 globale business cases, interviews, pilotprojekter og facilitering af en tænketank, der har givet indblik i hvordan virksomheder verden over i højere grad tænker innovativt for at involvere deres kunder i bæredygtighed.

“Vi har lært at bæredygtighed og kundeinvolvering kan kædes sammen når de inkluderer tillid, åben innovation, involvering og autenticitet. Succesfuld kundeinvolvering kræver også strategier, der får kunder til at handle, der fører dem sammen med andre og giver dem mulighed for at involvere sig i brandet på en meningsfuld måde. Det er dér, du ser forskellen, ” siger Bahare Haghshenas Senior Manager i Deloitte Sustainability.

Make it Märkbar publikationen påviser fire rammeværk, hvorpå en virksomhed kan arbejde for at sammenkoble kundeinvolvering og bæredygtighed samt illustrative cases, der bevidner om fordelene ved bæredygtig kundeinvolvering herunder øget kundetillid, loyalitet og engagement i virksomheden, hvilket i sidste ende har en positiv effekt på virksomhedens bundlinje.

Læs og download Make it Märkbar publikationen her: www.makeit.deloitte.dk

__________________________________________________________________________

[i] Engaging Tomorrow’s Consumer, World Economic Forum (2013)

[ii] Global CSR Study, Cone Communications/Echo (2013)

Tags: Deloitte

Mere fra Deloitte

Deloitte

www.deloitte.dk

Deloitte Sustainability har erfaring med en bred vifte af opgaver, inden for samfundsansvar, risikostyring og rapportering, på tværs af industrier og virksomheder af forskellige størrelser. Vi hjælper erhvervslivet til at foretage et strategisk skift mod en positiv indvirkning på samfundet, fordi det skaber konkurrencefordele og er økonomisk rentabelt. Vores rådgivning tager udgangs…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere