20.10.2014 | Strategi & ledelse
8 ud af 10 kunder vil involveres i virksomheders bæredygtighedstiltag
Indhold fra partner Hvad er dette?
Ny publikation viser at bæredygtig kundeinvolvering der bygger på tillid, co-creation, engagement og autenticitet har en positiv indflydelse på priser, logistik og brandopfattelse og lægger grundstenene for fremtidens succesfulde virksomheder.
Et voksende kundesegment bestående af forbrugere fra blandt andet den yngre millenial-generation (født i 1983 og herefter) stiller i stigende grad krav til virksomheders bæredygtighedstiltag.[i] Undersøgelser fra Deloitte Millenials Study 2014 viser at et voksende antal forbrugere forventer mere af virksomheder og at de i flere tilfælde efterspørger at blive direkte involveret i virksomhedens bæredygtighedsinitiativer.[ii] Derfor er det heller ikke nok blot at skrive den årlige COP-rapport og lægge den på hjemmesiden, da denne sjældent læses af kunden og således bliver uvedkommende. Derimod skal virksomheder fokusere på at implementere bæredygtighed i hjertet af deres forretning og engagere deres kunder.
I Deloitte Sustainabilitys nye publikation, Make it Märkbar, gøres det klart, at bæredygtighed først bliver mærkbar, når det knyttes sammen med kundeinvolvering. Publikationen er et resultat af en række studier, kortlægning af over 100 globale business cases, interviews, pilotprojekter og facilitering af en tænketank, der har givet indblik i hvordan virksomheder verden over i højere grad tænker innovativt for at involvere deres kunder i bæredygtighed.
Vi har lært at bæredygtighed og kundeinvolvering kan kædes sammen når de inkluderer tillid, åben innovation, involvering og autenticitet. Succesfuld kundeinvolvering kræver også strategier, der får kunder til at handle, der fører dem sammen med andre og giver dem mulighed for at involvere sig i brandet på en meningsfuld måde. Det er dér, du ser forskellen, siger Bahare Haghshenas Senior Manager i Deloitte Sustainability.
Make it Märkbar publikationen påviser fire rammeværk, hvorpå en virksomhed kan arbejde for at sammenkoble kundeinvolvering og bæredygtighed samt illustrative cases, der bevidner om fordelene ved bæredygtig kundeinvolvering herunder øget kundetillid, loyalitet og engagement i virksomheden, hvilket i sidste ende har en positiv effekt på virksomhedens bundlinje.
Læs og download Make it Märkbar publikationen her: www.makeit.deloitte.dk
__________________________________________________________________________
[i] Engaging Tomorrows Consumer, World Economic Forum (2013)
[ii] Global CSR Study, Cone Communications/Echo (2013)
Strategi & ledelse

Supply Chain Sustainability – How to ensure real progress?
Ambitious commitments require end-to-end transparency. Stakeholders welcome the ambition, but want to check progress
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Nyt innovationsprogram for SMVer skal udvikle bæredygtige løsninger med afsæt i 3D-print
AM Sustain er et innovationsprogram for små og mellemstore virksomheder med fokus på AM-teknologi/ 3D-print og bæredygtighed under Dansk AM Hub. Programmet implementeres i samarbejde med Deloitte. Dansk AM Hub er initieret og udviklet af Industriens Fond.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

En fjerdedel af verdens arbejdskraft er truet af klimaforandringer
En ny rapport fra Deloitte slår fast, at over 800 millioner jobs er truet af ekstremt klima og de økonomiske konsekvenser af omstillingen. Rapporten peger dog også på et potentiale for skabelsen af 300 millioner nye jobs i 2050, hvis verdens ledere handler og investerer rettidigt i en bæredygtig omstilling af arbejdsmarkedet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

How can you implement the SDGs in your business?
Hear how the professional board member, Stine Bosse, our Minister for Finance, Kristian Jensen, and the CFO, Rebecca Self, address the SDGs in short video interviews.
Indhold fra partner
Supply chain

Join Deloitte’s Supply Chain Panel
You have a great opportunity to be part of a growing community!
Indhold fra partner
Samfund

Råd til en vellykket ansættelse af flygtninge på din arbejdsplads
At få flygtninge vellykket ombord på en arbejdsplads kræver mere end den sædvanlige onboarding-proces. At fastholde dem kræver ofte også en bredere indsats for en inklusiv arbejdsplads end mange begår i dag.
Indhold fra partner