21.06.2010  |  Kommunikation

Bæredygtig-hvad for-noget?

På trods af det stigende fokus på miljø og et stadigt større brug af begrebet bæredygtighed fra annoncørers side, viser en ny undersøgelse, at forbrugerne i bund og grund ikke ved, hvad begrebet dækker over.

En ny britisk undersøgelse viser, at forbrugere ikke rigtig har styr på, hvad begrebet bæredygtighed dækker over, skriver Huset Markedsføring. Undersøgelsen, som er foretaget af analyseinstituttet Incite, viser således, at 44 procent af forbrugerne mener, at bæredygtighed er ”noget med miljø”, 44 procent mener, det er ”noget med økonomisk sikkerhed”, og de sidste 12 procent ved slet ikke, hvad det dækker over. Samtidig viser undersøgelsen, at forbrugerne lægger mest vægt på, at de får noget for pengene og på kundeservice, når de bliver spurgt om, hvad der betyder mest for dem i købssituationen. Bæredygtighed kom således kun ind på en femteplads blandt de seks mulige faktorer.
”Det ville undre mig, hvis det nogensinde ændrede sig. Når alt kommer til alt, så tror jeg, at begreber som bæredygtighed og lignende altid vil komme i anden række for forbrugerne,” siger Chris Wood, der er direktør for Incite.
-JR

Mere fra

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere