12.08.2016  |  Supply chain

Bæredygtighed som globalt konkurrenceparameter

Indhold fra partner Hvad er dette?

Mens de helt nye kollektioner i disse dage vises frem under modeugen i København, har Deloitte lanceret dette års Modeanalyse 2016.

Ud over at give indblik i branchetendenser indenfor eksport, nethandel og detail, har Modeanalysen igen i år også en CSR-vinkel. Denne gang er fokus på udviklingen af en global standard for bæredygtighed i modeindustrien. Analysen giver blandt andet indblik i, hvordan outdoor-brandet Peak Performance anvender standarden for at måle sin bæredygtighedsindsats og styrke sin brandstrategi.

”I tråd med denne tendens ser vi blandt andet at stormagasiner, fx i Tyskland, begynder at stille krav om dokumentation og certificeringer på produkternes bæredygtighedsprofil. Allerede i dag er det altså et konkurrenceparameter, hvis man vil ind på de markeder. Samtidig bliver det langt nemmere for kunderne at vurdere og sammenligne produkter ift. bæredygtighed”, siger Bahare Haghshenas, Senior Manager, Deloitte Sustainability.

Du kan downloade hele analysen her: http://www2.deloitte.com/dk/da/pages/consumer-business/articles/modeanalysen.html

Tags: Deloitte

Mere fra Deloitte

Deloitte

www.deloitte.dk

Deloitte Sustainability har erfaring med en bred vifte af opgaver, inden for samfundsansvar, risikostyring og rapportering, på tværs af industrier og virksomheder af forskellige størrelser. Vi hjælper erhvervslivet til at foretage et strategisk skift mod en positiv indvirkning på samfundet, fordi det skaber konkurrencefordele og er økonomisk rentabelt. Vores rådgivning tager udgangs…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere