25.09.2020  |  Klima, miljø og energi

BESTSELLER LANCERER AMBITIØS INNOVATIONSPLATFORM

Indhold fra partner Hvad er dette?

Med Copenhagen Fashion Summit lige på trapperne, introducerer modevirksomheden BESTSELLER sit nye ’Fashion FWD Lab’ – et eksperimenterende udviklingsværksted, hvor målet er at skabe fremtidens bæredygtige løsninger i samarbejde med verdens førende innovat

Med Copenhagen Fashion Summit lige på trapperne, introducerer modevirksomheden BESTSELLER sit nye ’Fashion FWD Lab’ – et eksperimenterende udviklingsværksted, hvor målet er at skabe fremtidens bæredygtige løsninger i samarbejde med verdens førende innovatorer.

”Hidtil har vi ikke været særligt højlydte omkring vores vidtrækkende indsats og bidrag til bæredygtige innovationsprojekter. BESTSELLER engagerer sig i talrige projekter i hele verden, både nogle med langsigtet fokus og andre, der snart er klar til kommerciel produktion. Men vi har manglet et knudepunkt, hvor vi kunne samle alle vores innovationsprojekter og vise dem frem – og derfor besluttede vi at skabe vores nye innovationsplatform", siger Camilla Skjønning Jørgensen, sustainable Materials & Innovation Manager, BESTSELLER.

OM FASHION FWD LAB

  • Fashion FWD Lab fokuserer på spændende nye low-impact og cirkulære materialer, bedre produktionsmuligheder og -processer samt nye forretningsmodeller.
  • Mest af alt fungerer platformen som en katalysator for samarbejder med banebrydende innovatorer i form af pilotprojekter, workshops, casestudier med mere. Alt sammen for at accelerere den bæredygtige udvikling inden for modeverdenen.
  • På nuværende tidspunkt kan Fashion FWD Lab indledningsvis fortælle om flere samarbejder, såsom partnerskab med biotech-virksomheden Pond (udvikler bionedbrydelige alternativer til oliebaserede produkter som plast), Beyond Leather (vegansk og læder-lignende produkt udviklet af rester fra produktion af æblejuice) og Infinited Fiber (cirkulær recycling metode, som tager udgangspunkt i eksempelvis gammelt, kasseret tøj og pap og skaber nye bionedbrydelige fibre, der minder om bomuld). Derudover er BESTSELLERs samarbejde med Organic Cotton Accelerator (sikrer en ’direct-to-farm’-tilgang samt en transparent produktionskæde af økologisk bomuld) også en udløber af Fashion FWD Lab.
  • Snarligt vil Fashion FWD Lab fremtone som en fysisk udstilling, hvor man får mulighed for at se, føle, røre og fornemme eksisterende og fremtidige innovationer. Det bliver en dynamisk udstilling med udskiftelige elementer for altid at være helt opdateret med spændende samarbejder, den nyeste udvikling inden for materialer samt tidlige prototyper og produktionsklare vareprøver side om side. Indledningsvis bliver udstillingen placeret i BESTSELLERs hovedkvarter.

Læs mere her.

Mere fra BESTSELLER

BESTSELLER

http://about.bestseller.com/

BESTSELLER er en international familieejet virksomhed, der via mere end 20 individuelle brands sælger modetøj, sko og accessories til kvinder, mænd, børn og teenagere. BESTSELLER har ca. 250 butikker i Danmark under brand-navne som VERO MODA, ONLY, JACK & JONES and VILA. BESTSELLER har en målsætning om at bidrage til udviklingen af en mere b…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere