29.11.2016  |  Kommunikation

Bestseller lancerer bæredygtighedsrapport

Danske Bestseller har offentliggjort bæredygtighedsrapport for 2015/16.

Det danske brand Bestseller offentliggjorde i sidste uge sin bæredygtighedsrapport for 2015/16. Rapporten indeholder virksomhedens tiltag for en verden, der forener bæredygtighed og mode.

”I år har vi justeret vores strategi, for at sikre os at den fortsat vil reflektere forpligtigelse og et højt ambitionsniveau, samt at den omfavner nye bæredygtighedstendenser og fokusområder”, siger Mogens Werge, kommunikations- og bæredygtighedsdirektør.

Det indebærer f.eks. et nyt mål for at reducere mængden af ny plastik i emballager og supply chain og et nyt fokus på at integrere dyrevelfærd i Bestsellers indkøb. I det hele taget er kernen i tøjkoncernens bæredygtighedsarbejde at sikre sig en ansvarlig leverandørkæde. Ved regnskabets afslutning havde Bestseller 425 leverandører, som producerer på 831 fabrikker. Ud af disse lever 93 procent op til Bestsellers krav til miljø og arbejdsforhold. 

Bestseller har i det foreudgående år også kastet sig ind ud på den store scene og har meldt sig ind i det internationale Eithical Trading Initiative og Ellen McArthur Fondens CE100-gruppe som fokuserer på cirkulær økonomi. 

Læs den nye rapport her.

-CHM

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere