03.08.2020 | Strategi & ledelse
BESTSELLER lancerer Sustainability Report 2019
Indhold fra partner Hvad er dette?
BESTSELLERs Sustainability Report 2019 understreger virksomhedens ønske om at bruge sin markante størrelse på at bidrage til en bedre og mere sikker fremtid for kommende generationer.
BESTSELLERs Sustainability Report 2019 understreger, at BESTSELLER ønsker at bruge sin markante størrelse på at bidrage til en bedre og mere sikker fremtid for kommende generationer. I kraft af den ambitiøse og langsigtede Fashion FWD-strategi tages der en holistisk tilgang til bæredygtighed, som skal sørge for en positiv påvirkning gennem hele værdikæden – for mennesker og for miljø.
I dag er det at gøre en god forretning i sidste ende afhængigt af, hvordan man integrerer bæredygtighed i sin virksomhed. For BESTSELLER betyder det blandt andet, at virksomheden er etisk funderet, at produkterne er ansvarligt produceret, at ansatte bliver sat umådeligt pris på, at forsyningskæden gøres modstandsdygtig, og at alle interessenter oplever merværdi.
Rapporten dækker året 2019, men i en tid overskygget af COVID-19 er det umuligt ikke at tage pandemien i betragtning, selv i et tilbageblik. Og mens branchen med ét er sat tilbage, holder BESTSELLER mere end nogensinde fast i sin forpligtelse over for at skabe en mere bæredygtig industri. Samarbejde på tværs af branchen er blevet essentielt, og det er i dette øjeblik, at der skal løftes i flok.
Momentum er nu.
Supply chain

100,000 WOMEN EMPOWERED!
An impressive four years ahead of schedule, BESTSELLER has reached its empowerment goal for women in its supply chain. Dedication, time and resources have been key to the achievement.
Indhold fra partner
Medarbejder

COLLECTIVE EFFORT BOOSTS WORKERS' RIGHTS IN MYANMAR
BESTSELLER is playing a central role in protecting the rights of supply chain workers in Myanmar’s garment and footwear industry by working with suppliers, trade unions and other international brands to promote freedom of association.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

ET VALIDERET SKRIDT TÆTTERE PÅ KLIMAPOSITIV
Efter et omfattende udregningsarbejde er BESTSELLERs totale CO2-udledning klarlagt. Med en efterfølgende godkendelse af to vidensbaserede klimamål – overensstemmende med Parisaftalens mest ambitiøse 1.5°C-mål – er endnu en Fashion FWD milepæl nået.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

CIRKULÆRT GENNEMBRUD: NYT MODESAMARBEJDE UDSPRINGER AF SKELSÆTTENDE TEKNOLOGI
BESTSELLER annoncerer nyt samarbejde med tekstil-innovatoren Renewcell; en pioner inden for en ny bæredygtig og cirkulær metode til genanvendelse af tekstiler. Tre BESTSELLER-brands er udvalgt som nogle af de første nogensinde til at bruge det kommercielt
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER TRIALS BLOCKCHAIN TO VERIFY VISCOSE
With today’s launch of an international traceability project using innovative blockchain technology, BESTSELLER intensifies its efforts towards a more transparent supply chain.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER INDGÅR SAMARBEJDE MED BANEBRYDENDE TEKSTIL-INNOVATOR
Finske Spinnova er ved at knække koden til at producere en af verdens mest bæredygtige materialer og har nu indgået et langsigtet partnerskab med BESTSELLER, som skal hjælpe innovatoren med at gøre materialet egnet til en bæredygtig, kommerciel produktion
Indhold fra partner