18.06.2013  |  Kommunikation

Bilka lancerer CSR-projekt

Supermarkedskæden Bilka går sammen med Folkekirkens Nødhjælp for at sætte fokus på forholdene i Malawi.

Bilka opruster på CSR-området og indgår i et projekt med Folkekirkens Nødhjælp. Projektet ”Giv en livline til Malawi” støtter sundhedscentre i Malawi.

Indtil videre har Bilka støttet otte sundhedscentre i Malawi. Fem af centrene skal genopbygges og tre centre bliver udvidet med ernæringsprojekter, som skal hjælpe lokalbefolkningen med at bekæmpe fejl- og underernæring.

Læs også: Dansk Supermarked og WWF samarbejder om fisk

I den forbindelse har Bilka valgt 20 medarbejdere ud, der skal være ambassadører for projektet.

De får til opgave at kommunikere viden om Malawi og velgørenhedsprojektet ud til Bilkas resterende medarbejdere samt kunder. På den måde håber butikskæden på at kunne formidle viden om forholdene i Malawi på en anderledes måde.

”Jeg er meget stolt over det store engagement, som Bilkas medarbejdere lægger i projektet, og alt det, som de har opnået. Jeg er glad for, at ambassadørerne nu får mulighed for at komme ned og se, hvad de og alle deres kolleger har været med til at udrette,” udtaler Helene Regnell, CSR-chef i Dansk Supermarked.

Læs også: Sponsor for Folkekirkens Nødhjælps Katastrofeberedskab 365

Projektet er iværksat med støtte fra Danidas oplysningsbevilling. Bilka har indtil videre indsamlet cirka 14 millioner kroner til sundhedscentrene i Malawi.

Mere fra Kristine

Kristine Kaalund

  • Horisont Gruppen a/s
Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere