Brandingeksperter kommer med 10 dogmer for bæredygtig branding
Ideen om dogmeregler, som vi kender fra 1990'ernes filmverden, bliver genbrugt af brandingeksperter for at kickstarte bæredygtige brands.
Brandingeksperterne Hanne Feldthus og Patrick Isaak kommer med 10 dogmeregler for fremtidens stærke brands på blogmindshare.dk. Kort fortalt mener de, at danskerne skal have et sæt regler for at kunne begrænse deres overforbrug – også selvom lysten er der.
Her kan dogmereglerne noget. Kodeordene er i følge dem forandring og momentum, når man skal bygge fremtidens brands på.
De 10 dogmeregler fra eksperterne er:
- Et dogmebrand opfordrer ikke til at forbruge mere, men skaber lyst til at forbruge bedre.
- Et dogmebrand gør det nemt, sjovt, spændende og måske ligefrem sexet at forandre den livsstil, der skaber problemer for mennesker, dyr, miljø og klima.
- Et dogmebrand arbejder på at udvikle produkter med længst mulig holdbarhed og gør det nemt at reparere dem, hvis de går i stykker.
- Et dogmebrand arbejder på at minimere køb og smid væk-kulturen.
- Et dogmebrand har ikke kun et inspirerende WHY, men et visionært og ambitiøst HOW, der kan skabe nye standarder.
- Et dogmebrand sætter sig officielle mål for at forbedre sin bæredygtighed for at vise et godt eksempel og skabe håb og virketrang.
- Et dogmebrand kommunikerer bredt, offensivt, ærligt og vedkommende om de forbedringer, man allerede har skabt for derigennem at påvirke den offentlige opinion.
- Et dogmebrand snyder sig ikke til social accept ved at skjule tvivlsomme produktionsprocesser og gemme sig bag en tidsrigtig brand-iscenesættelse.
- Et dogmebrand benytter sig ikke af såkaldt purposemarketing til at skjule tvivlsomme produktionsmetoder.
- Et dogmebrand samarbejder med andre om at skabe en bedre verden – forskere, myndigheder, Ngo’er, brancheorganisationer, samarbejdspartnere og ildsjæle
Du kan læse blogindlægget her: blogmindsshare.dk
- SN