20.06.2017
CSR.dk og Green Network styrker samarbejdet
Fælles mål er den bedste baggrund for samarbejde. Både Green Network og CSR.dk arbejder for at øge kompetencer inden for og udbredelse af CSR i Danmark, og vil fremover arbejde tættere sammen for at nå det mål.
Når man står med Danmarks eneste dedikerede CSR-medie og community og Danmarks nok største rådgivervirksomhed inden for CSR, så er det oplagt at overveje, om man kunne opnå mere, hvis man arbejder sammen. Og det er netop dét, Green Network og CSR.dk har indgået aftale om at gøre.
Formålet med dette samarbejde er at bidrage til større synlighed omkring arbejdet med CSR i Danmark og at styrke de danske virksomheders kapacitet inden for og arbejde med CSR. Formodningen er også, at samarbejdet vil styrke CSR.dk og Green Networks forretning.
”Med CSR.dk’s rækkevidde og seriøsitet inden for formidling af CSR-emner, får Green Network mulighed for at give vores partnervirksomheder endnu en fordel ved at være partner i Green Network, samtidig med at vi styrker vores profil som Danmarks største og bedste rådgivningshus på det danske marked inden for CSR,” siger Kennet Hald Jensen fra Green Network.
Først rabatter, senere fælles projekter
I første omgang udmønter den tættere alliance sig i at Green Networks partnervirksomheder får rabat på partnerskab og annoncering på CSR.dk, og at Green Network formidler information om mulighederne på CSR.dk. Forventningen er dog, at parterne over tid vil udvikle flere nye og fælles tilbud.
”Vores fremmeste mål er at give vores partnere og medlemmer mest muligt ud af at være end del af CSR.dk’s community. Jo større det community bliver, jo flere er der at få inspiration og viden fra, så bedre kontakt til Green Networks dygtige partnere – og medarbejdere – er en spændende mulighed for os, siger Ulrik Hjorth Andersen, som er ansvarlig for partnerskaber hos ejeren af CSR.dk, Horisont Gruppen.
Aftalen trådte i kraft 1. maj 2017.
Om Green Network
Green Network A/S er et CSR videns- og træningscenter, der arbejder for at fremme bæredygtig udvikling og vækst hos vores partnervirksomheder. I mere end 21 år har vi inspireret og udviklet virksomhedernes måde at tænke forretning på og banet vejen for nye forretningsmuligheder gennem arbejdet med forretningsfokuseret samfundsansvar (CSR). Green Network er i dag en af Danmarks førende udbyder af viden, udvikling og træning i CSR- og bæredygtighedsprocesser hos danske virksomheder.
Om CSR.dk
CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste medie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.
Klima, miljø og energi

Ny UV-teknologi skal nedbringe madspild i husholdninger
Madspild er et globalt problem, hvor verdens husstande står for over halvdelen af det totale madspild. Det skal et nyt bakteriedræbende UV- produkt være med til at nedbringe og forlænge madvarernes liv i køleskabet med op til 300 procent.
Strategi & ledelse

Non-profitordning udvikler beregner forud for producentansvar
Grundet omkostningsusikkerheder har Emballageretur udviklet et prisværktøj, som kan give virksomheder klarhed over, hvad det kommende producentansvar kommer til at koste.
Klima, miljø og energi

Nestlé rangerer øverst i kaffebæredygtighed
Nestlé lander øverst i et nyt indeks, der rangerer virksomheders sociale, grønne og økonomiske facetter af kaffeproduktion.
Klima, miljø og energi

Rapport: Seks ud af ni grænser er overskredet
I et opdaterende studie kan forskere nu vise, at seks ud af ni grænser for klima og miljø er overskredet som følge af menneskelig påvirkning.
Samfund

Kammeradvokaten: Domstol afgør snart, om Danmark dømmes for manglende klimahandling
Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol er i øjeblikket i gang med at behandle tre sager, som kan have betydning for, om sundt klima er en menneskerettighed.
Strategi & ledelse

Cirkulær økonomi er et opgør med mainstream
Hvis ens cirkulære løsninger ikke radikalt ændrer måden at drive virksomhed på, er det ikke cirkulære løsninger. Til gengæld er det bydende nødvendigt at finde netop disse.