20.06.2017
CSR.dk og Green Network styrker samarbejdet
Fælles mål er den bedste baggrund for samarbejde. Både Green Network og CSR.dk arbejder for at øge kompetencer inden for og udbredelse af CSR i Danmark, og vil fremover arbejde tættere sammen for at nå det mål.
Når man står med Danmarks eneste dedikerede CSR-medie og community og Danmarks nok største rådgivervirksomhed inden for CSR, så er det oplagt at overveje, om man kunne opnå mere, hvis man arbejder sammen. Og det er netop dét, Green Network og CSR.dk har indgået aftale om at gøre.
Formålet med dette samarbejde er at bidrage til større synlighed omkring arbejdet med CSR i Danmark og at styrke de danske virksomheders kapacitet inden for og arbejde med CSR. Formodningen er også, at samarbejdet vil styrke CSR.dk og Green Networks forretning.
”Med CSR.dk’s rækkevidde og seriøsitet inden for formidling af CSR-emner, får Green Network mulighed for at give vores partnervirksomheder endnu en fordel ved at være partner i Green Network, samtidig med at vi styrker vores profil som Danmarks største og bedste rådgivningshus på det danske marked inden for CSR,” siger Kennet Hald Jensen fra Green Network.
Først rabatter, senere fælles projekter
I første omgang udmønter den tættere alliance sig i at Green Networks partnervirksomheder får rabat på partnerskab og annoncering på CSR.dk, og at Green Network formidler information om mulighederne på CSR.dk. Forventningen er dog, at parterne over tid vil udvikle flere nye og fælles tilbud.
”Vores fremmeste mål er at give vores partnere og medlemmer mest muligt ud af at være end del af CSR.dk’s community. Jo større det community bliver, jo flere er der at få inspiration og viden fra, så bedre kontakt til Green Networks dygtige partnere – og medarbejdere – er en spændende mulighed for os, siger Ulrik Hjorth Andersen, som er ansvarlig for partnerskaber hos ejeren af CSR.dk, Horisont Gruppen.
Aftalen trådte i kraft 1. maj 2017.
Om Green Network
Green Network A/S er et CSR videns- og træningscenter, der arbejder for at fremme bæredygtig udvikling og vækst hos vores partnervirksomheder. I mere end 21 år har vi inspireret og udviklet virksomhedernes måde at tænke forretning på og banet vejen for nye forretningsmuligheder gennem arbejdet med forretningsfokuseret samfundsansvar (CSR). Green Network er i dag en af Danmarks førende udbyder af viden, udvikling og træning i CSR- og bæredygtighedsprocesser hos danske virksomheder.
Om CSR.dk
CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste medie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.
Kommunikation

Rapport: Fødevarevirksomheder greenwasher ved at markedsføre produkter som dyrket i ’regenerativt landbrug’
Ifølge økologiorganisation bruger en række fødevaregiganter såkaldt regenerativt landbrug til at oversælge produkter, der ofte er dyrket konventionelt.
Klima, miljø og energi

Trods halvering udleder FLSmidth stadig mere CO2 end hele C25
På ét år har FLSmidth barberet 50 procent af sin CO2-udledning – men selskabet udleder stadig mere end hele C25-indekset, og tendensen ser ikke ud til at vedblive.
Klima, miljø og energi

PensionDanmark er branchens firstmover i arbejdet med biodiversitet
Pensionsbranchens første rapport om biodiversitet er ude som et første forsøg på at måle impact i konkrete projekter. Finanssektorens Indsats for biodiversitet er dog kun lige begyndt. .
Klima, miljø og energi

I en måned fjerner Burger King alt kød fra ikonisk restaurant
Burger King siger farvel til kødet og åbner – i en måned – en ren plantebaseret restaurant i hjertet af København.
Klima, miljø og energi

Førende ekspert i biodiversitet kræver handling: ”Virksomhederne har nøglen”
Der er kraftigt behov for genanvendelse og cirkularitet i vores brug af jordens ressourcer. Det er ikke er nice to have, men need to have, mener Katherine Richardson, professor på Københavns Universitet.
Klima, miljø og energi

Energikoncern vinder pris for vindmølle-positiv kampagne
Andel er den første vinder af en pris, som for første gang uddeles i Danmark.