Fibertex satte fokus på Carbon Footprint sammen med studerende
Fra januar til marts 2012 var Romain Sacchi, en fransk studerende fra AAU, i praktik hos Fibertex Personal Care i Aalborg. Romain beskæftigede sig med at analysere Fibertexs produkters Carbon Footprint med stor succes.
Fra januar til marts 2012 var Romain Sacchi, en fransk studerende fra AAU, i praktik hos Fibertex Personal Care i Aalborg.
Romain beskæftigede sig med at analysere Fibertex’s produkters Carbon Footprint. Fibertex var utrolig glade for samarbejdet med den 25-årige studerende, og Mette Due Søgaard, Quality Manager hos Fibertex, beskriver samarbejdet således:
”Hos Fibertex Personal Care har vi fået hjælp af både danske og internationale studerende i vores arbejde med sustainability – senest har vi fået assistance til udarbejdelse af meget omfattende dokumentation til en livscyklusanalyse. Det har været en meget positiv oplevelse for os at møde disse unge og meget engagerede studerende og vi oplever bestemt, at samarbejdet er givende for begge parter.”
Romain ser selv situationen som en ”win-win-situation": "They are happy with the work that I have done, and I am more than happy with the work that I have done.” Romain mener, at virksomhederne gør en god investering ved at samarbejde med en studerende, hvad enten det er et praktikforløb, specialestuderende eller lign., idet virksomheden får ny viden, som kræver få ressourcer:
”The only investment you have to do is taking the time to explain the task to the students and get them minimal furniture which is a desk and a computer maybem”, siger han.
Romain er efter arbejdet hos Fibertex overbevist om, at hans fremtidige job vil være inden for LCA (livscyklusanalyse) og Carbon Footprint
Din virksomhed kan også få gavn af den nye viden, som en studerende kan bidrage med.
Gennem NBE har vi mulighed for at skabe kontakter til studerende, som specialiserer sig i netop det område, hvor I har en problemstilling.
Kontakt derfor gerne Lene Mariane Nielsen på mn-teknik@aalborg.dk, hvis din virksomhed har en konkret problemstilling, hvor I kan se, at et samarbejde med en studerende kan være løsningen.