Giv panten videre hos Q8

Dansk Retursystem og Q8 vil sammen sikre, at tomme flasker ender på panthylden frem for i skraldespanden. På 12 udvalgte stationer tester Q8 nu en specialdesignet hylde, der skal få bilisterne til at sætte deres pant der i stedet for i skraldespanden. Det skal være med til at få nogle af de 140 mio. tomme dåser og flasker retur, der hvert år ikke bliver afleveret i pantsystemet.

På 12 udvalgte stationer tester Q8 nu en specialdesignet hylde, der skal få bilisterne til at sætte deres pant der i stedet for i skraldespanden. Foto: Ty Stange.

Fra uge 41 kan man sætte sin tomme flaske eller dåse på panthylden hos 12 udvalgte stationer hos Q8 i stedet for at smide den i skraldespanden. Den nye løsning skal gøre det nemt at skille sig af med de tomme flasker på en ansvarlig måde.

På stationerne oplever man nemlig, at panten ofte ryger i skraldespanden – og dermed er en del af de 140 millioner tomme flasker og dåser, som ikke bliver afleveret – og som følge deraf ikke kan blive genanvendt til nye flasker og dåser.

Det vil Q8 gerne være med til at ændre:
Vi vil gerne gøre noget godt for miljøet og sikre, at dåser og flasker bliver genanvendt. Med dette samarbejde med Dansk Retursystem kan vi være med til at sørge for at emballagen kommer videre i systemet, samt hjælpe bilisterne med at skille sig af med panten på en nemmere måde” siger Morten Toft, Retail Manager Operations, Q8.

Hos Dansk Retursystem glæder man sig også til at teste panthylderne på de udvalgte Q8-stationer:
“Danskerne er rigtig gode til at pante, og hele 95% af forbrugerne synes, at pantsystemet er en god ide. Vi kan dog se, at det kniber lidt med at aflevere den pant, som er med på farten. Derfor er vi glade for, at Q8 nu også tester panthylder”, siger Anne-Mette Bundgaard, marketingchef i Dansks Retursystem.

Panthylderne er et resultat af et samarbejde mellem Dansk Retursystem og Q8. Det er første gang, at en servicestation aktivt arbejder med at designe og finansiere en sådan løsning.

Testperioden løber de næste 6 uger, og planen er, at løsningen skal rulles ud på alle Q8’s 107 servicestationer.

Følgende stationer har fået opsat panthylderne:

  • Ørestads Boulevard 4, 2300 København S
  • Motelvej 28, 4000 Roskilde
  • Ishøj Stationsvej 8, 2635 Ishøj
  • Tårnvej 300, 2610 Rødovre
  • Motelvej 1, 2690 Karlslunde
  • Ormslevvej 61, 8260 Viby J
  • Sønderskovvej 6, 8520 Lystrup
  • Himmerland Øst 1, 9541 Suldrup
  • Vrøndingvej 1 A, 8700 Horsens
  • Ny Erlevvej 26, 6100 Haderslev
  • Langhaven 4, 2850 Nærum
  • Taastup Hovedgade 108 B, 2630 Taastrup

KONTAKT

Lea-Cecilia Hauch, Communication Manager, Q8 Danmark A/S
T: +45 4112 6419, M: presse@q8.dk

Mette Klint, kommunikationskonsulent, Dansk Retursystem
T: +45 3067 1353, M: mtk@dansk-retursystem.dk

Bæredygtig muliggører for mennesker i bevægelse

OKQ8 Scandinavia består af OK-Q8 AB i Sverige og Q8 Danmark A/S i Danmark. Vi er omkring 5 000 engagerede og serviceorienterede medarbejdere i alt, der arbejder aktivt for at fremme udviklingen af mere klima- og miljøvenlige brændstoffer, services og produkter, at mindske uligheden og at bidrage til bæredygtige byer og samfund. Med cirka 1 000 servicestationer samt et stort udvalg af bilprodukter og mad til farten stiler vi efter at være en bæredygtig muliggører for mennesker i bevægelse – både nu og fremover. Besøg os på Q8.dk.

30.05.2023Dansk Retursystem

Sponseret

Dansk Retursystem er Danmarks bedste arbejdsplads til inklusion

13.06.2022Dansk Retursystem

Sponseret

Samarbejde om indsamling af pant

12.06.2022Dansk Retursystem

Sponseret

Pant-app giver dig pengene digitalt

27.01.2022Dansk Retursystem

Sponseret

Nu kan grønne plastflasker også blive til nye

18.06.2021Dansk Retursystem

Sponseret

På vej mod et CO2-neutralt pantsystem?

14.05.2020Dansk Retursystem

Sponseret

Populær pantstation vender tilbage til Rødovre Centrum