Glade grise gør indtryk
At se grisene lege udenfor gør en kæmpe forskel for vores medarbejdere og dermed for salget, fortæller Richo Boss, som er kædedirektør i Meny.
Nedenstående artikel er skrevet af Johanne Gabel (Dyrenes Beskyttelse), der netop er blevet publiceret i organisationens jubilæumsudgivelse og på DyrenesBeskyttelse.dk.
– For os er Dyrenes Beskyttelses mærke spot on i forhold til strategien for Meny, hvor salget af kød af god kvalitet og med god dyrevelfærd er helt centralt. Jeg forventer, at vi kommer til at sælge mindre, men bedre kød fremover. Andelen, der er ’Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse’, stopper ikke med målet om 30 procent i 2024. Med den rette faglighed og fortælling om, hvor kødet kommer fra, kan vi nå langt højere, siger Richo Boss, kædedirektør for Meny.
Dyrenes Beskyttelse uddanner medarbejderne i Meny på kursusdage, hvor medarbejderne blandt andet kommer ud at se en frilandsproduktion.
– Vi får så gode tilbagemeldinger fra de kursusdage. Når de ser grise, der løber rundt udenfor og leger, så tænder det en ild i medarbejderne. Du kan blandt andet se det ved højtiderne omkring jul og påske, hvor der ofte er priskrig mellem kæderne. Her er det produkter, som er ’Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse’, der bliver lagt frem i vores butikker, fordi vores slagtere selv har en holdning til det og en forståelse for, at deres salg betyder noget for dyrene derude.