15.04.2016  |  Klima, miljø og energi

Godt gang i hybridbilsalget

Toyota noterer sig en god fremgang i salget af hybridbiler på det europæiske marked i starten af 2016. Undermærket Lexus har rundet 1 million solgte hybrider på verdensplan.

De miljøvenlige hybridbiler er for alvor ved at vinde indpas på de europæiske veje. Den japanske gigant Toyota har således meldt ud, at salget af fabrikantens forskellige hybridmodeller steg med 38 procent i første kvartal af 2016 sammenlignet med samme periode sidste år, hvilket får producenten til at kalde sit Q1-salg ’grønnere end nogensinde’.

Dermed nåede hybridsalget for først gang op på at udgøre 30 procent af Toyotas samlede salg i Europa (24 procent i kalenderåret 2015) og således et godt skridt på vejen mod et foreløbigt mål om 50 procent hybrider i 2020.

Læs også: easyJet har hybridfly på tegnebrættet

I tråd hermed annoncerede Toyota luksusbrand Lexus i tirsdags, at man nu har solgt 1 mio. hybrider siden den første model kom på gaden for 11 år siden, i april 2005. Det har naturligt nok skabt tilfredshed i koncernen, der også introducerede lean-begrebet i sin tid.

”Vi har sat ambitiøse miljømæssige mål frem mod 2050, så hybridteknologiens popularitet verden over er ekstremt vigtig for os i forhold til at nå det mål. Den fulde hybridløsning har været vores signaturteknologi på drivkraft siden 2005, med god brændstofeffektivitet og lave CO2-udledninger – med lave ejeromkostninger til følge – som de åbenlyse fordele”, siger præsident for Lexus International, Tokuo Fukuichi.

I alt regner Toyota med at sælge over 270.000 hybridbiler i Europa i løbet af 2016.

-AK

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere